جمعه, ۷ دی ۱۴۰۳ - Friday, 27 December 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
انتقاد رئیس شورای شهر بوشهر از عدم تکریم ارباب رجوع در شهرداری
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: شهروندان از برخی واحدهای شهرداری به دلیل عدم تکریم ارباب رجوع و لاینحل ماندن مشکلات خود گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح پنجشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: در ماه‌های اخیر مراجعه‌های زیادی از شهروندان به شورا داشتیم که از عدم حل مشکلات خود در شهرداری گلایه مند هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری در مورد تکریم ارباب رجوع افزود: ایشان در این مورد سخنان زیادی دارد که دو مورد از آنها این است «هر کسی در کشور، باید برای خدمت به مردم تلاش بکند. برای این کار باید وقت بگذارید. کارشناسانی که در وزارتخانه‌ها هستند، اگر آن‌ها خودشان بعضی از نکات را نمی‌دانند و ملتفت نیستند، به آن‌ها تفهیم کنید و بگویید که کارشناسی مورد انتظار از تو، این است که آن وضعیتی را که برای مردم مفید و نافع است، بگردی و پیدا کنی و ارائه کنی»، «کارشناسان باید وظایف خود را با پدید آوردن وضعیتی که برای مردم، مفید و نافع باشد، انجام دهند.»

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: یکی از تأکیدهای ما از ابتدای شورای ششم تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات شهروندان بوده است و انتظار ما این است وقتی شهروندان به شهرداری مراجعه می‌کنند کارشناسان راه حل‌هایی ارائه دهند که مشکلات حل شود نه اینکه مشکلات انباشته شود و باعث نارضایتی شهروندان شود.

نیک روش خاطر نشان کرد: در حالی که ما در کمیسیون‌های شورا مسائل را مطرح و به جمع بندی و راه حل مشخص می‌کنیم اما در شهرداری در پیچ و خم اداری قرار می‌گیرد و باید در شورا تصمیمات دیگری بگیریم.

وی با اشاره به انتقاد شهروندان از واحد شهرسازی گفت: در این حوزه نارضایتی زیادی وجود دارد در حالی که شورا در جهت بهتر شدن خدمات به شهروندان با استقرار نرم افزار جدید شهرسازی که در اکثر مراکز استان‌ها اجرایی شده و عملکرد خوبی نیز داشته موافقت کرد و یکسال از اجرای این سیستم که قابلیت و توانمندی خوبی هم دارد در شهرداری بوشهر می‌گذرد اما گویا منافع عده‌ای بهم خورده و شاهد کم کاری برخی کارشناسان در این مورد هستیم.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: این سیستم قابلیت برون سپاری خیلی خوبی دارد که با اجرای آن شاهد کاهش حجم مراجعات به شهرداری و الکترونیکی شدن خدمات خواهیم بود ولی چنان بسته عمل می‌شود که عملاً کار شکست بخورد.

نیک روش عنوان کرد: تاکید ما به شهردار، معاونین و کارشناسان به ویژه در حوزه شهرسازی، املاک، حقوقی و خدمات شهری این است که توان بیشتری بگذارند و در راستای حل مشکلات شهروندان عمل کنند.

وی با انتقاد از عملکرد کمیته تملک شهرداری گفت: طبق بررسی که انجام دادیم این کمیته جایگاه قانونی ندارد و برخی تصمیمات که گرفته می‌شود مبهم است که درخواست داریم شهرداری مستندات خود در مورد این کمیته ارائه دهد و در صورت غیر قانونی بودن آن منحل و در هر موضوع واحدها نظر کارشناسی خود را به صورت مستقل ارائه دهند.

کد خبر 60261
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار