پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
اجرای طرح سردار شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در کردستان
سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طرح ابلاغی مقابله با کرونا با عنوان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط تیم‌های عملیاتی در نقاط منتخب استان کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانداری و صدا و سیمای استان کردستان در خصوص تشریح طرح "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" در محل سالن اجتماعات شهید فهمیده برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و قدردانی از دلاورمردان همیشه در صحنه این عرصه، اظهار کرد: همزمان با شروع طرح "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" با کمک نیروهای بسیجی، اقدامات لازم در قالب تیم‌های عملیاتی در نقاط منتخب سطح استان، در سه حیطه مراقبت، حمایت و نظارت بر اساس دستورالعمل‌های کشوری و آموزش‌های مرتبط، انجام خواهد شد.

لزوم شناسایی سریع مبتلایان به کرونا

رضاعی با اشاره به انعقاد طرح همکاری مشترک بین سپاه بیت المقدس استان کردستان و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: با همت و یاری نیروهای بسیجی و در قالب طرح مذکور امید است، با شناسایی سریع مبتلایان به کرونا، آمار مرگ و میرها، مبتلایان و بستری‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه محدودیت تنها راهکار جامع و کامل کنترل بیرونی بیماری کرونا نیست، یادآور شد: باید از سایر دستور العمل‌ها، طرح‌های مؤثر و دیگر ظرفیت‌ها در زمینه کاهش و کنترل پاندمی کرونا بهره بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه طرح مذکور می‌تواند در کاهش و کنترل مبتلایان به ویروس کرونا مؤثر باشد، افزود: اقدامات کلی در قالب این طرح از سوی معاونت وزارت بهداشت و درمان ابلاغ، تصویب شده و محوریت این طرح مراقبت و کنترل محله محور و خانواده محور است که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است.

وی هدف این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی برشمرد و افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

رضاعی با بیان اینکه بستن پاساژ، مغازه‌ها، بازار و اصناف، تنها یک حلقه از زنجیره کنترل ویروس کرونا است، یادآور شد: برای قطع کامل این بیماری مهلک تمامی حلقه‌های متصل به این زنجیر را باید از بین برد.

وی بیماریابی سریع، دقیق و وسیع را از جمله اقدامات و اهداف کادر بهداشت و درمان در زمینه کنترل و مبارزه با کرونا اعلام کرد و گفت: اکنون در هر کدام از شهرستان‌های سطح استان به عنوان پایلوت ۲ تیم در حیطه‌های مذکور شروع به فعالیت نموده‌اند که در این خصوص نیروهای سپاه و هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی را حمایت می‌کنند.

رضاعی خطاب به شهروندان در خصوص افرادی که با بهانه تست کرونا به درب منازل مراجعه می‌کنند هشدار داد و افزود: انجام تست کرونا به صورت سرپایی و بدون هماهنگی قبلی افراد بیمار با سامانه ۴۰۳۰، کمین سارقان و بهانه‌ای برای ورود به منزل با هدف سرقت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مسئول تاکید کرد: در صورت مراجعه افراد با این توجیه، اعتماد نکنید و در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید.

رضاعی در ادامه تصریح کرد: بعد از هماهنگی کامل و بیماریابی توسط نیروهای مشخص از سوی سامانه ۴۰۳۰ مراقبت و آموزش توسط آنها نسبت به خود مراقبتی بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به قرنطینه معکوس اظهار کرد: بعد از بیماریابی توسط افراد آموزش دیده که از طریق تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ برقرار می‌شود، نیروهای مرتبط به درب منازل افراد بیمار مراجعه می‌کنند و رسیدگی فعال به بیماران مبتلا به کویید ۱۹ که نیازمند مراجعه به مراکز درمانی هستند اما به دلایلی نمی‌توانند حضور داشته باشند، آغاز می‌شود.

رضاعی در ادامه کنترل بیماری کرونا را مستلزم مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مدنی و هماهنگی بین بخشی برشمرد و گفت: در اجرای طرح مذکور، اطلاع رسانی و آموزش، تست گیری هوشمند و شناسایی افراد بیمار صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با تبریک به مناسبت هفته بسیج، با تاکید به اجرای طرح شهید سردار سلیمانی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام می‌شود، اظهار داشت: امروز بسیج در یک جهاد بزرگ مبارزه با ویروس کرونا در کنار ملت ایثارگری می‌کند.

سردار سید صادق حسینی در ادامه با اشاره به اجرای طرح محله‌محور مقابله با کرونا با عنوان "شهید سلیمانی"، عنوان کرد: این طرح با هدف شناسایی بیماران کرونایی انجام می‌شود تا بتوانیم گامی در زمینه قطع زنجیره انتقال کرونا برداریم.

وی با بیان اینکه در این طرح شناسایی افراد مبتلا به کرونا از طریق گروه‌های کوچک و به صورت خانه به خانه و محله‌محور انجام می‌شود، اظهار کرد: در قالب این طرح با انجام تست فوری و معرفی افراد بیمار به مراکز درمانی زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراهم می‌شود.

تفاهم نامه مشترک همکاری فی مابین سپاه بیت المقدس استان کردستان و دانشگاه علوم پزشکی در قالب طرح "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، به مدت چهار ماه منعقد شد.

کد خبر 11430
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار