پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها درزنجان
زنجان-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، گفت: سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها دراستان زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان، گفت: دراستان زنجان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاضله گذاری اجتماعی بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: مراسم عروسی و عزا و دور همی ها دراستان کاهش یافته و این برای ریشه کنی کرونا بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۲۲ مراکز ۱۶ ساعته و نمونه‌گیری در زنجان در حال فعالیت است.

قزلباش تاکید کرد: طرح پایلوت سرپایی، طرح بررسی سرولوژِی کووید - ۱۹ نیز از چند ماه قبل شروع شده که تحلیل این داده‌ها توسط متخصصان امر صورت خواهد گرفت.

وی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر شیوه محله‌محور و خانواده‌محور و هر خانه یک پایگاه سلامت دراستان در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: برنامه تست‌های سریع از صبح امروز در استان زنجان اجرا شده و با انجام تست‌های سریع در حداقل زمان ممکن افراد بیشتری شناسایی شوند و ظرفیت آزمایشگاهی را نیز افزایش دهیم.

قزلباش به راه‌اندازی سامانه پایش آنلاین و بارگذاری چک‌لیست‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح، ناظران با حضور در محل‌های مورد نظر با چک‌لیست‌های مشخص دارای جی.پی.اس هستند.

وی ابراز کرد: بر اساس اطلاعات آنلاین در محل مورد نظر می‌توانند پایش را انجام دهند و اطلاعات وارد شده را بلافاصله در جایگاه خود و در سامانه بارگذاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: برای شناسایی بیماران سرپایی کرونا، طرح آزمایشگاهی افراد مشکوک تدوین شده و شناسایی همه افرادی که در ارتباط نزدیک با بیماران بودند، انجام شده است.

قزلباش از ورود تست‌های سریع به برنامه بیماریابی و غربالگری سرپایی استان زنجان خبر داد و افزود: تست‌های سریع بیماری کرونا سبب شناسایی حجم زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در استان خواهد شد و کمک شایانی به بیماریابی خواهد کرد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر در استان زنجان شاهد روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا بودیم، به طوری که روزانه یک هزار الی ۱ ۲ هزار تست PCR در استان انجام می‌شود.

کد خبر 11922
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار