شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
حمل و نقل عمومی را توسعه ندادیم و در بزنگاه کرونایی ضربه خوردیم
رئیس شورای شهر تهران گفت: قبل از کرونا باید حمل و نقل تهران را توسعه می‌دادیم ولی به دلیل اینکه این موضوع محقق نشد، در بزنگاه ضربه خوردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر در خط ۶ و ۷ مترو تهران اظهار کرد: موضوع پاندمی کرونا نشان داد مسئله حمل و نقل عمومی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و ما در شرایط کرونا ضربه زیادی از لحاظ این موضوع خوردیم، چرا که بخش عمده آلودگی به کرونا و ابتلاء به این بیماری به ویژه میان قشر ضعیف از طریق حمل و نقل عمومی ایجاد شد.

وی افزود: قبل از کرونا باید حمل و نقل تهران را توسعه می‌دادیم ولی به دلیل اینکه این موضوع محقق نشد، در بزنگاه ضربه خوردیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تقریباً اکثر مصوبات دولت در زمینه حمل و نقل عمومی اجرایی نشده و افتتاح دو ایستگاه امروز هم مربوط به مصوبات گذشته است.

هاشمی تصریح کرد: باید موضوع حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها مانند تأمین کالاهای اساسی مورد توجه قرار گیرد، همانطور که تأمین گندم، نان و مرغ و برنج برای مردم ضرورت دارد، حمل و نقل عمومی هم در همان اندازه حائز اهمیت است.

وی گفت: روزانه ۵ تا ۷ میلیون نفر در تهران از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس تردد می‌کنند که اکثراً قشر ضعیف هستند و اگر به موضوع حمل و نقل عمومی توجه نشود، آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سیستم بوروکراتیک دولت به درستی عمل نمی‌کند. مصوبات خوبی در زمینه حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی داریم، ولی متأسفانه اجرا نشده، مثلاً از مصوبه تأمین ۱۹ هزار اتوبوس برای کلان‌شهرها حتی یک مورد هم محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مصوبه اخیر تأمین ۵ هزار اتوبوس به سرانجام برسد و مشابه موارد قبلی نشود.

کد خبر 13627
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار