یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - Sunday, 16 March 2025
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
۹ درصد شکایات از اصناف استان بوشهر منجر به مصالحه شد
بوشهر - معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از چهار هزار و ۲۲۳ مورد گزارش شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان ۳۹۲ منجر به مصالحه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا جمالی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری از مهمترین اصولی است که در همه واحدهای صنفی باید مد نظر قرار گیرد. وی افزود: واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد اقدام کنند. معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۲۲۳ مورد گزارش شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است. وی بیان کرد: از این تعداد گزارش رسیده، دو هزار و ۴۵۸ مورد به صورت تلفنی، ۳۴۷ مورد مراجعه حضوری و هزار و ۴۱۸ مورد از طریق درخواست کتبی دریافت شده و مورد رسیدگی فوری قرار گرفته است. جمالی اضافه کرد: از مجموع چهار هزار و ۲۲۳ مورد شکایات رسیدگی شده در استان، هزار و ۴۳۷ فقره به عنوان متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، تعداد دو هزار و ۳۹۴ فقره غیر متخلف و تعداد ۳۹۲ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است. وی اظهار داشت: گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران‌فروشی، کم فروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.
کد خبر 1535
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار