دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه ای نحوه حذف واحد و ترم، دفاع از پایان نامه و رساله دکتری و برگزاری دروس عملی را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، این دانشگاه ضمن تاکید بر اینکه نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از نیمسالهای دایر دانشگاه است و لازم است همه تلاش کنند تا به نحو قابل قبولی به سرانجام برسد، دستورالعمل و تسهیلات آموزشی را برای کلیه دانشجویان اعلام کرد که به شرح زیر است؛ ۱- حذف بیش از یک درس (حتی دروس عملی) در بازه زمانی حذف اضطراری، به درخواست دانشجو و موافقت شورای آموزشی واحد امکان پذیر است، مشروط بر اینکه تعداد واحدها در مقطع کارشناسی از ۶ واحد و در مقاطع تحصیلات تکمیلی از ۳ واحد کمتر نشوند. تبصره: در صورت لزوم و با تایید کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، سقف سنوات مجاز آموزشی دانشجویانی که به دلیل حذف دروس، با کمبود سنوات مواجه میشوند، قابل افزایش است. ۲- حذف ترم مطابق قوانین و مقررات آموزشی جاری دانشگاه قابل انجام است. چنانچه با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور، دانشجویی تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات را دارد، میتواند درخواست خود را با ذکر دلایل ناشی از این شرایط از تاریخ یک خرداد تا ۱۳ خردادماه در سیستم جامع آموزشی گلستان ثبت و ارسال کند. درخواست مذکور پس از تایید واحد، توسط کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه بررسی خواهد شد. لازم به ذکر است حذف ترم بدون احتساب برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در سنوات ارفاقی، منوط به عدم مغایرت با قوانین سازمان وظیفه عمومی است. ۳- در صورت برقرار شدن وضعیت عادی در دانشگاه، کلاسهای دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی، و نیز باقیمانده کلاسهای نظری میتوانند به صورت فشرده از زمان برقراری شرایط عادی تا شروع نیمسال بعد برگزار شوند. ۴- برای دانشجویانی که در ترم جاری دروس ترکیبی (نظری- عملی) اخذ کردهاند و در حال گذراندن قسمت نظری دروس خود هستند، در صورت مهیا نبودن تشکیل کلاس عملی، این دروس به صورت ناتمام در نیمسال دوم ۹۹-۹۸ باقی خواهند ماند. ۵- برگزاری جلسات حضوری دفاع از پایان نامه، رساله و همچنین امتحان ارزیابی آموزشی و پژوهشی با رعایت اصول بهداشتی، حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه امکان پذیر است. جلسات فوق به شیوه الکترونیکی صـرفا برای دانشجویانی که دارای یکی از شرایط زیر باشند، قابل برگزاری است. الف- پیش از بروز وضعیت فعلی کشور، درخواست دانشجو جهت صدور مجوز دفاع در پیشخوان سامانه جامع آموزشی گلستان ثبت و به تایید استاد راهنما رسیده شده باشد. ب- بر اساس رای کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه یا استان، فرصت دفاع در بازه زمانی مشخصی به دانشجو داده شده باشد. ج- دانشجویانی که به تایید شورای آموزشی واحد دارای شرایط خاص هستند. لازم به ذکر است، جلسات دفاع و ارزیابی به صورت الکترونیکی باید طبق ضوابط زیر برگزار شوند: الف- صرفا از سامانه lmsplus.sbu.ac.ir دانشگاه استفاده شود. ب- با نظارت و مدیریت معاون آموزشی دانشکده/ پژوهشکده، یا نماینده معرفیشده وی یا مدیر گروه برگزار شود. ج- جلسه از ابتدا تا انتها از طریق سامانه مذکور به عنوان گزارش رسمی ضبط و نگهداری شود. ۶- آخرین مهلت ثبت و ارسال درخواست های صدور مجوز برگزاری ارزیابی جامع، تایید کفایت پژوهشی و صدور مجوز دفاع از رساله، توسط دانشجویان مقطع دکتری در سیستم جامع آموزشی گلستان، حداکثر چهارشنبه ۱۲ شهریورماه است. ۷- آخرین مهلت ثبت و ارسال درخواست صدور مجوز دفاع از پایان نامه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سیستم جامع آموزشی گلستان، حداکثر چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه است. ۸- با توجه به ارائه بخشی از دروس نظری به صورت غیرحضوری، پیشنهاد کاهش شهریه مربوط به این دروس در مورد دانشجویان شهریه پرداز به هیات محترم امنا ارسال خواهد شد. ۹- شهریه دروس یا ترمی که به دلیل موجه حذف شده باشد، به حساب بستانکار دانشجو منظور خواهد شد. در پایان یادآور می شود که: الف- با توجه به شرایط کنونی معرفی فارغ التحصیلان رتبـه اول در مقطع کارشناسی به سازمان سنجش آموزش کشور، کماکان تابع مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ب- دانشجویانی که به صورت مهمان کامل در ترم جاری (دوم ۹۹-۹۸) در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، حذف ترم و یا حذف دروس آنان بر عهده دانشگاه مبداء است. بررسی مجدد تمدید مهمانی آنان برای نیمسال آتی مانند سایر متقاضیان جدید مهمانی، کماکان منوط به ثبت درخواست در سامانه سجاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کسب شرایط مورد نظر این دانشگاه است. ج- دانشجویان دورههای آموزش الکترونیـکی با توجه به ماهیت این دورهها، تابع مقررات قبلی خود در نیمسال جاری هستند و این دستورالعمل در مورد آنها مصداق ندارد.