چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
بیش از ۱۲۸ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شد
زاهدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۲۸ هزار و ۲۷۲ دز واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۶ هزار و ۴۶۴ دز در نوبت نخست و ۲۱ هزار و ۸۰۸ دز در نوبت دوم دریافت واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک با هدف دسترسی مردم ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نیست بلکه هم استانی‌های عزیز باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار «واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی» در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

طباطبایی ادامه داد: با شرایط و روندی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده اعداد و ارقام کرونا کاهشی شده ولی همچنان نگران تعداد بستری هستیم و این میزان در جنوب استان نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

وی ادامه داد: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

کد خبر 29712
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار