شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مراسم قرائت زیارت حضرت عباس (ع) در بندر دیر برگزار شد
بوشهر- مراسم باشکوه قرائت زیارت حضرت عباس (ع) همزمان با شب تاسوعای حسینی با حضور پرشور مردم بندر دیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه باب الحوائج (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تاسوعا روزی است که به پاس غیرت، بصیرت، ولایت مداری و وفاداری حضرت ابوالفضل (ع) به‌نام سقای دشت کربلا نام‌گذاری شده است.

مردم بندر دیر همچون سراسر کشور هرساله در نهم محرم برای تکریم از رشادت‌ها و دلاوری‌های قمر بنی هاشم، آئین‌های باشکوه عزاداری برگزار می‌کنند.

قرائت زیارت حضرت عباس (ع) از جمله این مراسم هست که هرساله باشکوه خاص و با حضور پرشور مردم این دیار در حسینیه باب الحوائج (ع) برگزار می‌شود.

امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا همانند سال گذشته مراسم در فضای باز و با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

عزاداران حسینی و عاشقان و دلدادگان حضرت عباس (ع) دقایقی بعد از اقامه نماز صبح اندک اندک خود را به محل برگزاری مراسم رساندند، خیابان دو طرف حسینیه مملو از عزاداران حسینی است که امروز آمده‌اند تا در کنار اقامه عزا، حاجت‌های خود را از باب الحوائج بگیرند.

مراسم قرائت زیارت حضرت عباس (ع) در بندر دیر برگزار شد

توزیع سربندهای منقش به نام حضرت ابالفضل العباس (ع) بین عزاداران حس و حال آنها و فضا را معنوی‌تر و جلوه زیبایی به مراسم بخشیده است، بعضی‌ها همان طور که زیارتنامه می‌خوانند، قطرات اشک بر گونه‌هایشان جاری است.

یکی از عزاداران پوستری حاوی تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی علمدار جبهه مقاومت در دست گرفته است تا به نوعی عشق خود را به سردار دل‌ها نشان دهد.

مراسم قرائت زیارت حضرت عباس (ع) در بندر دیر برگزار شد

امام جمعه دیر در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، اظهار داشت: باید از قمر بنی هاشم درس بصیرت، ایمان، جهاد و شهادت طلبی بیاموزیم.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: ایثار، مواسات و فتوت و جوانمردی و دفاع از دین و ولایت و رهبری از دیگر موارد الگوپذیری از شخصیت حضرت عباس (ع) است.

وی تاکید کرد: همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی باشیم.

مراسم قرائت زیارت حضرت عباس (ع) در بندر دیر برگزار شد

کد خبر 30967
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار