پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کرونا در اردبیل سوار بر آسانسور مرگ/ ۱۶ بیمار از نفس افتادند
اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر جان خود را از دست داده و ۹۵ بیمار بستری شدند.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۹۵ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۱۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا با شدت بیشتری در سطح این استان در حال انتشار است، ادامه داد: سویه دلتای کرونا مسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری که ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلاء شود.

حبیب ز‎اده بیان کرد: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎‌کند.

وی تاکید کرد: تمامی افرادی که حتی دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: در صورت ادامه روند فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل، برپایی بیمارستان صحرایی و بستری در سالن‌ها و اماکن مختلف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و ارائه خدمات اولیه از جمله اکسیژن رسانی به بیماران دچار مشکل اساسی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مجموع واکسن‌های تزریق شده را بیش از ۴۳۸ هزار دز عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۰۷ هزار دز واکسن نوبت اول و ۱۳۱ هزار دز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 32405
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار