یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
برای اعزام زائران اربعین از کرمان باید منتظر مجوز عراق بمانیم
کرمان-استاندار کرمان با بیان اینکه باید منتظر اجازه‌ عراق برای اعزام زائرین بمانیم گفت: مراسم‌های داخل استان را مانند مراسم‌های دهه اول محرم و با همان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین گفت: در اربعین امسال به علت شیوع کرونای جهش یافته و بسته شدن مرزها مخصوصاً بسته بودن مرز میرجاوه، تردد زمینی زوار پاکستانی از ایران را نخواهیم داشت و آنها می‌توانند با حمل و نقل هوایی اعزام شوند.

زینی وند با بیان اینکه دولت عراق هنوز بیانیه یا دستوری مبنی بر اجازه ورود به این کشور را صادر نکرده است افزود: با این حال ما آمادگی کامل را برای اعزام زائران چه هوایی چه زمینی و یا حتی فقط موکب داران را داریم.

وی اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا لازمه شرکت در مراسم اربعین دریافت دو دوز از واکسن کرونا است و از آنجا که زائران از دو هفته قبل از اربعین حرکت خواهند کرد آخرین مهلت دریافت دوز دوم واکسن جمعه ۱۹ شهریور اعلام شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: همه افرادی که می‌خواهند در مراسم اربعین شرکت کنند باید از قبل در سامانه ثبت نام کنند تا این افراد به صورت گروهی و کاروانی اعزام شوند و به صورت انفرادی امکان شرکت در این مراسم وجود ندارد.

زینی وند افزود: دلیل اینکه افراد باید گروهی باشند این است که مسئولان بتوانند امنیت، بهداشت و سلامت این افراد را زیر نظر داشته و نظم و آرامش را در گروه‌ها کنترل کنند.

وی مجدد تاکید کرد: چون عراق هنوز مجوزی برای ما صادر نکرده است ممکن است ظرفیت و سهمیه استان بسیار کم باشد و یا حتی این مراسم را به کلی لغو کنند و ما فعلاً بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا و سازمان عتبات عالیات پیش می‌رویم.

استاندار کرمان تشریح کرد: پیاده روی اربعین یک جنبه بین المللی دارد و سال‌ها قبل عده‌ای زیادی در آن شرکت می‌کردند و اکنون که به خاطر شیوع کرونا مرزها بسته شده است و همه ارادتمندان امام حسین (ع) تشنه دیدارش هستند و ممکن است با باز شدن مرزها مردم هجوم بیاورند و باعث ازدحام شوند که این موضوع غیرقابل پیش بینی است.

زینی وند ادامه داد: از همه کسانی که می‌خواهند برای مراسم اربعین مراجعه کنند خواهش می‌کنم که بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه به مرزها مراجعه نکنند چرا که مجبور به برگرداندن آنها می‌شوند.

وی گفت: نگاه همه دنیا به ما است و نمی‌توانیم حالا که شرایط کرونا به یک ثباتی رسیده است مجوز پیاده وری های نمادین و تجمعات را بدهیم که نتیجه اش پیشمانی و افزایش مبتلایان شود.

وی افزود: مراسم‌های داخل استان را مانند مراسم‌های دهه اول محرم با همان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم و تا پایان این هفته همه لیست‌ها و کارهای خود را آماده می‌کنیم و منتظر اعلام نظر دولت عراق می‌مانیم.

کد خبر 32429
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار