شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
برخی شهروندان خراسان شمالی دز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: برخی شهروندان استان برای تزریق دز دوم واکسن خود اقدام نمی‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری باید تمهیداتی برای رفع این مشکل بیندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات مثبت انجام شده در خراسان شمالی موجب شیب تند نزولی تعداد ابتلاء، بستری و مرگ و میر بیماران شده است.

استاندار خراسان شمالی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان گفت: نسبت تعداد فوتی‌ها به تعداد مبتلایان استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است اما فوت حتی یک نفر از شهروندان قابل قبول نیست و باید با کار جمعی این دغدغه را مدیریت کنیم.

وی افزود: خراسان شمالی از همت دولت برای افزایش میزان واردات واکسن بی نصیب نبوده و سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است و بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین، آمادگی لازم برای افزایش ۳ برابری جهت تزریق روزانه وجود دارد.

شجاعی بیان داشت: مصوبات این ستاد در بحث واکسیناسیون باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین باشد چرا که در برخی استان‌ها تزریق واکسن به سایر اقشار و گروه‌های سنی در حال انجام است و ما نباید از کشور عقب باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: به ۱۵۰ نفر سهمیه اعزامی استان به مراسم اربعین واکسن تزریق شده است و در صورت افزایش این سهمیه واکسن به افراد جدید تزریق خواهد شد.

وی طرح عدم ارائه خدمات اجتماعی به افراد واکسن نزده را طرحی منطقی دانست و افزود: برخی افراد در استان برای تزریق دُز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند که باید لیست این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین جمع بندی و به فرمانداران جهت ایجاد تمهیدات لازم ارائه شود.

تزریق واکسن برای برخی از اقشار جامعه از جمله مددکاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره مندی از منابع استانی برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی استان برای تأمین تجهیزات و پیگیری از سطح ملی برای ورود واکسن برکت جهت تزریق دُز دوم از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر 32830
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار