جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
نمازجمعه این هفته در شهر بندرعباس برگزار نمی‌شود
بندرعباس - ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و تعهد ستاد برگزاری نماز جمعه به رعایت ضوابط ابلاغی، نماز جمعه این هفته برگزار نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه و نظر ستاد مقابله با کرونا و تایید نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و اعلام به ضرورت برگزار نکردن نماز جمعه این هفته با توجه به وضعیت شیوع بیماری در بندرعباس و تعهد ستاد برگزاری نماز جمعه به سلامت شهروندان نماز جمعه بیست و ششم شهریورماه جاری بندرعباس برگزار نمی شود.

در مورد جمعه های بعد نیز متناسب با شرایط و پس از هماهنگی با مراجع ذیربط بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا تصمیم لازم را اتخاذ و از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان بندرعباس خواهد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۱۱۶ بیمار کرونایی دیگر، شمار بستری‌ها در بیمارستان‌های استان به ۴۹۵ نفر رسید.

فاطمه نوروزیان چهارشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین با جانباختن ۱۰ نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان، شمار کل جانباختگان به ۲ هزار و ۳۱۱ نفر رسید. جانباختگان شامل چهار مرد و ۶ زن در بازه سنی ۲۶ تا ۹۷ سال از شهرهای بندرعباس، میناب، قشم، رودان، حاجی آباد، بستک و بندرلنگه بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: اکنون ۱۰۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲۸ هزار و ۹۱۶ دز واکسن در نوبت اول و دوم به مردم استان تزریق شده است، ادامه داد: تعداد نمونه گیری کرونایی در هرمزگان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۵۳۶ ّ هزار و ۸۲۴ نفر بوده است.

وی در خصوص واکسیناسیون روستانشینان نیز گفت: کارکنان مرکز بهداشت با همکاری سپاه، افراد بالای ۱۸ سال را در روستاهای با جمعیت زیر ۵۰۰ نفر علیه بیماری کرونا واکسینه می‌کنند.

نوروزیان افزود: در برخی از روستاها که فاصله زیادی تا مرکز دارند، کارکنان مرکز بهداشت با مراجعه به درمنزل واکسیناسیون را انجام می‌دهند و از مردم درخواست می‌کنیم در این زمینه همکاری کنند.

کد خبر 33212
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار