شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
روی خوش کرونا به مردم اردبیل/«آبی» رنگ غالب شهرهاست
اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: وضعیت کرونا در استان اردبیل به وضعیت تعادل رسیده و در رنگ بندی وضعیت تمام شهرهای استان به غیر از شهرستان پارس آباد آبی است.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بیماری کرونا از روز گذشته در استان حالتی پایدار و رو به کاهش را به خود گرفته که در هفته اخیر شاهد سیر نزولی تعداد بستری‌های جدید در این استان بودیم.

وی با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: با توجه به اینکه آخرین وضعیت بیماری امیدوارکننده است اما توصیه ما به مردم مداومت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز پر تردد است که امید داریم مردم فهیم استان نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده و به شیوه نامه بهداشتی پایبند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تعداد بستری‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته اشاره و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۹ بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده و ۲۰ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

حبیب زاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۹ بیمار تحت نظر بوده و تعداد بستری‌های استان ۱۳۷ بیمار است که از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند.

وی از فوت ۲ بیمار دیگر در استان خبر داد و ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهروندان گفت: با احتساب تعداد فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل جان باختگان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان به یک هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است.

این مسئول به آمار واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره و عنوان کرد: از ابتدای آغاز روند واکسیناسیون کرونا در استان تعداد یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۷۶ دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده که از این تعداد ۹۰۱ هزار و ۳۴۳ دز در نوبت اول، ۷۶۸ هزار و ۵۸۵ دز در نوبت دوم و ۵۰ هزار و ۷۴۸ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

به گفته حبیب زاده و با توجه به آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 38405
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار