شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
سیر نزولی کرونا در اردبیل/تعداد بیماران بد حال به ۱۱ نفر رسید
اردبیل - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شده و تعداد بیماران بد حال به ۱۱ نفر رسید.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تداوم وضعیت آبی کرونا در استان اردبیل ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی چند هفته اخیر است و امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۷۶ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۲۲ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

محمدیان ادامه داد: قدرت شیوع ویروس در زمستان با توجه به سردی هوا و عدم تهویه مناسب مکان‌های سربسته چندین برابر می‌شود و لذا از شهروندان تقاضا می‌شود از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در اماکن پر تردد و شلوغ جدا خودداری کنند.

کد خبر 40217
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار