جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۷درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد هستند
ایسنا/بوشهر مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هفت درصد جمعیت این استان معادل ۹۹ هزار نفر در قالب ۴۸ هزار خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

محمد رضا میری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ۱۴ اسفندسالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: اکنون هفت درصد جمعیت استان بوشهر معادل ۹۹ هزار نفر در قالب ۴۸ هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند که از این جمعیت ۲۳ هزارخانوار از آنها را زن سرپرست تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال ۱۶۲۷ دستگاه کولر گازی به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۶۵۷ دستگاه یخچال به ارزش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۱۵۰ دستگاه مخزن آب، ۲۶۶ دستگاه آبگرمکن، ۱۱۰۰ دستگاه بخاری در بین مددجویان استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: امسال پویش نذر آب با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین منبع ذخیره آب ویژه مددجویان آغاز شده است

میری با اشاره به اینکه هیچ پشت نوبتی جهیزیه‌ای در کمیته امداد استان بوشهر وجود ندارد، افزود: امسال ۱۱۹۰ سری جهیزیه نیز در استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تا سه ماه گذشته نیمی از منابع کمیته امداد استان بوشهر از سوی خیرین و نیمی دیگر از منابع دولتی تامین می‌شد، عنوان کرد: اکنون این آمار به ۷۰درصد منابع دولتی و ۳۰ درصد آورده خیرین تغییر کرده است که این اتفاق را می‌توان مبارک دانست.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است افزود:  طرح توزیع سبد غذایی میان کودکان مبتلا به سوء تغذیه براساس تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف بهبود تغذیه در گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میری خاطرنشان کرد: امسال با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ۹هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شد این درحالی است که در سال گذشته این نهاد برای ایجاد پنج هزار و ۸۶۰ فرصت شغلی ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت کرده بود.

این مقام مسئول از اجرای طرح سامانه امداد هوشمند با هدف تسهیل در ارائه خدمات به نیازمندان و مددجویان این نهاد مقدس خبر داد و ادامه داد: این طرح کارآمد در جهت حغظ عزت نفس و کرامت انسانی نیازمندان است که از بستر این طرح خدمات بهتر، مطلوب‌تر و آسان‌تر به نیازمندان و محرومین ارئه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه مسکن گفت: امسال ۲۲۰ واحد مسکونی با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس جنوبی احداث و تحویل مددجویان شده است همچنین بزودی با انعقاد تفاهم نامه ای بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد مسکن قرار است ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز احداث و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

میری توانمند سازی مددجویان را یکی از برنامه‌های مهم دانست و افزود: در سال گذشته ۵ هزار و ۸۶۰ فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شد که این میزان امسال به حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد گفت: امسال اعتبارات اشتغال‌زایی پرداخت شده در کمیته امداد استان بوشهر نسبت به پارسال افزایش ۲ برابری دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در ۱۱ ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال ۹ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان فراهم شده که شش هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی از محل واگذاری وام کم بهره و ۲ هزار و ۴۰۰ اشتغال در ادارات کاریابی بوده است.

انتهای یپام

کد خبر 42733
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار