جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
ورود پیک جدید کرونا به اردبیل درصورت عدم رعایت پروتکل ها در نوروز
اردبیل - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسافرت‌های نوروزی تاکید کرد و گفت: موج جدید کرونا در کمین است و مردم باید همچنان از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که پیش از ظهر جمعه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان سخن می‌گفت با بیان اینکه دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، سال‌های سختی برای کارکنان حوزه سلامت بود اظهار کرد: خوشبختانه پیک ششم به دلیل واکسیناسیون و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بخوبی کنترل شد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز افزود: بعد از ۲ سال، شاهد انجام مسافرت نوروزی در سطح کشور هستیم که هم در رونق اقتصادی جامعه و هم در آرامش مردم بسیار مؤثر بود، ولی اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن این این فرصت تبدیل به تهدید شده و شاهد پیک بعدی کرونا باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه ضروری است تا تمامی نکات بهداشتی در مسافرت‌های نوروزی شهروندان رعایت شود گفت: با با سبک زندگی همراه با کرونا آشنا شده و برنامه‌های زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی پیش ببریم.

فعالیت ۳۶ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

محمدیان به نام گذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب، به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، بهداشتی و توسعه کمی و کیفی دانشگاه، برنامه‌هایی دارد.

وی به تشریح اقدامات و برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش دانشجویان نیز در حوزه آموزش پرداخت و بیان کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجو، در آموزش دانشجویان و استفاده بهینه از ظرفیت هیئت علمی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در حوزه بهداشت، علاوه بر مدیریت مسائل مربوط به کرونا، در احیا و ارتقا شاخص‌های بهداشتی نیز تلاش خواهیم کرد.

محمدیان ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی و پروژه‌های عمرانی نیز تلاش داریم در سطح استان با توسعه در اعتبارات، شاهد افزایش تجهیزات پزشکی و افتتاح پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ الی ۶۰ درصد باشیم.

وی بر ارائه خدمات با کیفیت در حوزه درمان استان تاکید کرد و گفت: با تولید خدمات در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانیم در افزایش اشتغال‌زایی مؤثر باشیم که این فرآیند در مراکز رشد علوم پزشکی اردبیل در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فعالیت ۳۶ واحد فناور در مرکز رشد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه وجود دارد که دو شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی در استان خبر داد و گفت: تنها زمانی که ایده‌ای، تجاری سازی شده و به سرمایه گذاری وصل و باعث تولید در داخل و خوداتکایی شود می‌توان به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان پی برد.

کد خبر 43954
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار