جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تصمیمات دانشگاه‌های بجنورد برای حضوری شدن کلاس‌ها
بجنورد- اکثر دانشگاه های بجنورد تصمیم خود برای نحوه برگزاری کلاس‌ها پس از ایام تعطیل را گرفته‌اند و به نظر می‌رسد دانشجویان ارشد و بخشی از دانشجویان کارشناسی باید آماده حضور در دانشگاه شوند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پس از ۲ سال وقفه در آموزش حضوری دانشگاه‌ها، وزارت علوم با اعلام رسمی اعلام کرد که باید از ۱۴ فروردین دانشگاه‌ها آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

هرچند پیش از این نیز در مراحلی اعلام شده بود بناست دانشگاه‌ها به حالت عادی خود بازگردند، اما به نظر می‌رسد این بار ماجرا متفاوت بوده و بازگشایی قطعی است.

در این بین عدم آمادگی برخی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، عدم وجود خوابگاه‌های دانشجویی دولتی به میزان نیاز و تعطیلی خوابگاه‌های خودگردان، نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب و مشخص نبودن قراردادهای دانشگاه‌ها با پیمانکاران برای تهیه غذا از جمله مهمترین مشکلات محسوب می‌شود.

اما اکنون به دانشگاه‌های بجنورد نگاهی میندازیم تا ببینیم هر کدام چه تصمیماتی برای دانشجویان خود گرفته‌اند.

دانشجویان کارشناسی ارشد آماده باشند

دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه مادر استان که در آغاز ترم تحصیلی جاری قصد حضوری کردن برخی مقاطع را داشت اما به علت قرمز شدن شرایط فعالیت خود را به تعویق انداخت، پیش رو در بازگشایی است.

دانشگاه بجنورد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده از ابتدای سال جدید کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های صنایع دستی و علوم ورزشی کارشناسی به همراه دانشکده کشاورزی شیروان کاملاً حضوری خواهند بود.

از هفته هفتم آموزشی تا یازدهم نیز دانشجویان دانشکده علوم انسانی و رشته‌های مهندسی معماری و شهرسازی باید به دانشگاه بیایند.

از هفته دوازدهم تا شانزدهم آموزشی نیز دانشگاه میزبان دانشجویان فنی و مهندسی، علوم پایه و ارتباط تصویری خواهد بود؛ به این منظور ثبت نام خوابگاه نیز آغاز شده و دانشگاه با جدیت کاملاً خود را آماده حضور دانشجویان کرده است.

اما پوریا محمدزاده، دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه تصمیم خود را اخذ کرده اما باید ملاحظاتی برای آغاز آموزش حضوری در نظر گرفته شود.

وی افزود: هرچند طبق آمار مشکلی بابت حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی نخواهد بود، اما مسئولان دانشگاه به دنبال آماده سازی برخی خوابگاه‌های خودگردان نیز هستند.

محمدزاده گفت: با تصمیم شورای صنفی و مسئولان دانشگاه و برای جلوگیری از شیوع کرونا، غذا کاملاً به صورت بیرون بر به دانشجویان تحویل داده خواهد شد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد ادامه داد: دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هنوز کارت دانشجویی دریافت نکرده‌اند لذا برای رزرو غذا با مشکل مواجه خواهند شد؛ این مسئله را نیز با مسئولان مربوطه در میان گذاشته‌ایم.

وی بیان داشت: شورای صنفی به دنبال حل مشکلات رفاهی و آموزشی دانشجویان خواهد بود و در این مسیر تعامل خوبی با مسئولان شکل گرفته است.

دانشگاه آزاد کاملاً حضوری شد

غلام رضا کاظمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون بازگشایی این مجموعه اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی کلاس‌های آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی از چهاردهم فروردین ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اتفاق پس از وقفه ۲ ساله انجام خواهد گرفت.

کاظمی تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی استان خراسان شمالی مانند همیشه با تمامی امکانات برای حضوری شدن و استقبال از دانشجویان آمادگی دارد.

تصمیمات دانشگاه‌های بجنورد برای حضوری شدن کلاس‌ها

رئیس دانشگاه آزاد خراسان شمالی گفت: دریافت ۳ دز واکسن برای استفاده از خوابگاه ضروری است لذا دانشجویان با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

دانشگاه کوثر یک هفته دیرتر حضوری می‌شود

اما دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور آموزش حضوری را به ۲۰ فروردین موکول کرده است. دانشگاه کوثر بجنورد در اطلاعیه‌ای اعلام داشته کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از بیستم حضوری خواهد بود.

همچنین این دانشگاه اعلام کرده دروس نظری و عملی ورودی‌های ۱۴۰۰ دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی از تاریخ بیستم فروردین به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما دروس سایر دانشجویان کارشناسی مطابق با تقویم آموزشی و تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تنها چند روز مانده تا پایان تعطیلات، دانشگاه فرهنگیان استان همچنان هیچ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و به نظر می‌رسد تصمیم خود را برای نحوه برگزاری کلاس‌ها نگرفته است.

دیگر دانشگاه مطرح استان، دانشگاه علوم پزشکی است که به علت اهمیت بالای آن، کلاس‌های حضوری را از ترم گذشته آغاز کرده و دانشجویان به صورت زمان بندی شده در دانشگاه حضور یافته و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ۲ سال یقیناً شور و نشاط تازه‌ای به جامعه تزریق خواهد کرد؛ اما قطعاً به علت تعطیلی ۲ ساله، مشکلات صنفی و رفاهی پیش خواهد آمد که مدیریت صحیح مسئولان دانشگاهی برای کاهش دردسرهای دانشجویان را می‌طلبد.

کد خبر 44177
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار