چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۲۶۷۸۹ دز واکسن کرونا در طرح سلامت نوروزی کرمانشاه تزریق شد
کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در استان، گفت: ۲۶ هزار و ۷۸۹ دز واکسن کرونا در طرح سلامت نوروزی کرمانشاه تزریق شد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت ۲۶ هزار و ۷۸۹ دز واکسن کرونا تزریق و از ۲ هزار و ۲۹۴ فرد مشکوک به کرونا تست گرفته شده است.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۳۹ فرد مشکوک به بیماری‌های واگیر شناسایی و از سه هزار و ۴۳۹ مسافر ورودی به کشور در مبادی مرز زمینی بررسی و غربالگری به عمل آمد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ۱۸ مرکز برای نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا و ۳۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا در ایام نوروز در استان کرمانشاه فعال بوده که حدود ۳۲۰ هزار خدمت بهداشتی به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه شد.

شکیبا بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بازدید از جایگاه‌های توزیع سوخت، پاساژها و … انجام شد و ۷۴۹ اخطار بهداشتی برای مراکز متخلف صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ محل اسکان موقت در ۱۴ شهرستان برای مادران باردار در کنار بیمارستان تجهیز و آماده سازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۹۷ اکیپ از بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ مرکز اقامتی، اماکن بین راهی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی بازدید کردند.

شکیبا اضافه کرد: در این ایام ۴۶۷ مورد از صنوف متخلف به مراجع قضائی معرفی و ۱۲۰ واحد صنفی متخلف پلمب و بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز جمع آوری و معدوم شد و ۲۰۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام گرفت.

کد خبر 44510
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار