پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کرونا ۸۰ نفر را در اردبیل بستری کرد/ جان باختن ۳ بیمار
اردبیل - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در هفته گذشته ۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شده و ۳ نفر نیز جان باختند.

علی محمدیان اردی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هرگونه دورهمی خانوادگی منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها است اظهار کرد: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته روند ثابتی نداشته و شاهد نوسان تعداد بستری‌های روزانه از ۱۶ بیمار به ۸ بیمار بوده‌ایم ولی در مجموع ۲۷۲ بیمار جدید در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

محمدیان‌اردی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۳ بیمار جدید کرونایی در هفته گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۹ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستانهای پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 44873
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار