جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
تعداد بیماران کرونایی اردبیل به ۴۹ نفر کاهش یافت
اردبیل - آمار کل بستری های کرونایی اردبیل در شبانه روز گذشته به ۴۹ نفر رسیده و مورد فوتی جدید در این مدت به ثبت نرسیده است.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با ابراز نگرانی از آمار ابتلاء مجدد کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: با توجه به آغاز مراسم‌های عزاداری و شب‌های قدر و بازگشای مدارس شهروندان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

وی ریسک ابتلاء و انتقال بیماری را در افرادی که واکسن نزده‌اند بالاتر عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک و واکسیناسیون دز سوم کرونا همچنان راهکاری مورد تأیید برای مقابله مجدد با ویروس کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه شهروندان باید از شرکت در دورهمی ها خودداری کرده و تهویه مناسب را در مکان‌های عمومی و خانوادگی رعایت کنند گفت: کرونا اغلب گروه سنی غالب ۲۰ تا ۴۰ سال را درگیر می‌کند و کودکان شدیداً در معرض خطر هستند.

محمدیان اردی به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در اردبیل پرداخت و افزود: هم اکنون ۴۹ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌ها به صفر نفر رسیده و بستری‌ها در استان اردبیل نیز با تعداد ۱۱ بیمار رشد قابل توجهی نداشته است.

وی به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد از بیماران بد حال برای اولین بار طی چند ماه گذشته رسیده و کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می‌شود با افزایش تزریق واکسن کرونا این آمار روز به روز کاهش یابد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، مشگین‌شهر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 44985
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار