جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
بستری ۳۸ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در اردبیل/روند کرونا صعودی شد
اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار بیماران قطعی مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۳۸ نفر رسید که این موضوع نشان دهنده روند صعودی بیماری کرونا است.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان اردبیل با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون روزانه آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان روندی افزایشی را طی کرده است، اظهار کرد: شمار بیماران قطعی ابتلاء به کرونا در استان اردبیل به ۳۸ نفر رسید.

وی با اشاره به فوت یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۶ نفر به بیمارستان‌ها و ۲۲۷ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه داشته و ۱۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی‌ها پنج شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی شهرها نیز در وضعیت آبی متزلزل قرار دارند که به تناسب تعداد بستری‌ها، رنگ آنها در هفته‌های آینده تغییر می‌یابد.

محمدیان اردی با بیان اینکه تعداد ۸ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۱۶ بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند، افزود: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی گفت: بهترین راه مبارزه با کرونا، پیشگیری از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که در این راستا باید خودمان بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و به دیگران هم گوش زد کنیم.

کد خبر 48710
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار