پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
سیر صعودی مراجعان مشکوک به کرونا در اردبیل
اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان اردبیل روند صعودی داشته و از آغاز موج هفتم تا اکنون ۴۷۲ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت کرونا به سیر صعودی مراجعان مشکوک به کرونا در اردبیل اشاره کرد و اظهار کرد: موج هفتم کرونا با افزایش موارد ابتلاء و بستری بیماران همراه است که در چنین شرایطی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تمامی مردم و به ویژه در مراکز پرتردد و فضاهای سرپوشیده، یک الزام و سدی دفاعی برای حفظ سلامت خود و دیگران است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند، گفت: در حال حاضر ۵۰ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری هستند که از این تعداد ۷ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۹ بیمار پس از بهبودی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: همچنین در طول شبانه روز گذشته ۲۸۶ نفر به بیمارستان‌ها و ۱۸۶ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه کرده‌اند که این آمار نسبت به چند روز گذشته افزایش داشته و نیاز است بخش‌ها و نیروهای مورد نیاز در مراکز درمانی به حالت آماده باش درآیند.

محمدیان اردی ادامه داد: خوشبختانه نرخ مرگ‌ومیر کرونایی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته صفر شد و هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت نرسید.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و در تزریق دوزهای واکسن کرونا برای جلوگیری از گسترش بیش از پیش این ویروس اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 48824
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار