جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کرونا در اردبیل با بستری ۵۸ بیمار جدید دوباره اوج گرفت
اردبیل - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های اردبیل بستری شدند که این وضعیت حاکی از شرایط پیش رونده کروناست.

علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ نفر به بیمارستان‌ها و ۱۳۹ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه داشته و تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته است.

وی افزود: ۱۸ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۵۸ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت یک بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

محمدیان تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه عمده بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند از یک خانواده هستند افزود: بیش‌تر آنها در مراسم‌ها و عزاداری شرکت و در اثر عدم استفاده از ماسک و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مراکز خرید و برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت: تابستان سختی را پیش رو داریم و مردم به عادی انگاری و فراموشی بیماری کرونا می‌پردازند.

محمدیان از شهروندان خواست در صورتی که از نوبت تزریق واکسن کرونا آنها بیش از ۶ ماه گذشته است حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

کد خبر 49320
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار