چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دستگاه‌های امدادی گناوه در آمادگی کامل هستند/ لغو مرخصی مدیران
گناوه- فرماندار گناوه گفت: در پی هشدارهای اداره کل هواشناسی استان بوشهر، دستور آماده باش کامل برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی به دستگاه‌های اجرایی و امدادی این شهرستان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان گناوه اظهار داشت: در پی هشدارهای اداره کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر وقوع ناپایداری‌های جوی و تندباد و بارش‌های شدید در پایان هفته همه دستگاه‌های شهرستان باید به هشدارها توجه داشته باشند و در آمادگی کامل باشند تا از خطرات و زیان‌های احتمالی پیشگیری شود.

فرماندار گناوه با بیان اینکه دستور آماده باش کامل برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی به دستگاه‌های اجرایی و امدادی این شهرستان ابلاغ شده است افزود: مرخصی تمامی مدیران و مسئولان و نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران شهرستان گناوه لغو و همه باید در آماده باش قرار گیرند.

وی گفت: تجهیزات و امکانات از خودرویی و آمبولانس، آتش نشانی و سایر تجهیزات برای مقابله با بحران بررسی و آماده باشد.

صفری با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع به مردم جهت رعایت نکات ایمنی افزود: ادارات اوقاف، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، مدارس، دانشگاه‌ها، سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی اطلاع رسانی لازم را در زمینه هشدارهای هواشناسی به مردم انجام دهند.

دستگاه‌های امدادی گناوه در آمادگی کامل هستند/ لغو مرخصی مدیران

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و شهرداری‌ها، هلال احمر در آماده باش ۱۰۰ درصد باشند و امکانات موردنیاز را به روز کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

فرماندار گناوه ادامه داد: شهرداری‌های گناوه و ریگ، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به پاکسازی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، هرس درختان، پاکسازی مسیر عبور آب و پل‌ها اقدام و را قبل از بارندگی شستشو و پاکسازی شوند.

وی گفت: اجراییات شهرداری‌ها تمام ساخت و سازهایی که در مسیرها مصالح ساختمانی دارند را جمع آوری کنند.

وی گفت: حسینیه‌ها، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، هلال احمر و. ادارات سالن‌ها را جهت اسکان اضطراری آماده کنند.

کشاورزان و دامداران از رفتن به ارتفاعات و رودخانه خودداری کنند

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور اراضی دهیاران، بخشداران و شوراها به دامداران و کشاورزان توصیه و تاکید کنند که در این مدت در مسیر رودخانه‌های فصلی نباشند و از حضور در کوه‌های مجاور نیز خودداری کنند.

دستگاه‌های امدادی گناوه در آمادگی کامل هستند/ لغو مرخصی مدیران

جلوگیری از ترددهای دریایی

فرماندار گناوه با تاکید بر پرهیز از ترددهای دریایی طی این مدت گفت: اداره بندر، شیلات و دریابانی در این مدت اجازه خروج به شناورهای باری و صیادی صادر نکنند و به صیادانی که خروج زده‌اند برای برگشت اطلاع رسانی شود تا اتفاق ناگواری پیش نیاید.

وی بیان کرد: اصناف مسیرهای عبور آب در سطح بازار بازرسی داشته باشند و نسبت به پاکسازی آنها اقدام کنند که در صورت بارندگی آب وارد مغازه‌ها و بازار نشود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: اداره بندر و گمرک شهرستان کالاهایی که در محوطه گمرک گذاشته شده است را تا قبل از بارندگی تعیین تکلیف کنند و از محوطه جمع آوری شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی و صمت نسبت به آمادگی فروشندگان مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت بروز بحران آمادگی خدمات دهی به مردم را داشته باشند.

کد خبر 52019
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار