جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
بوشهر میزبان میلیون‌ها گردشگر می‌شود/ لزوم ذخیره‌سازی کالای اساسی
بوشهر- استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است که تعدادشان چند برابر جمعیت این استان است و باید ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به اندازه کافی صورت گیرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چند هفته تا آغاز سال نو باقی نمانده و روزهای نخست سال جدید متقارن با آغاز ماه مبارک رمضان خواهد بود که نیاز است تدابیر لازم برای تأمین نیازهای اساسی مردم در این ایام اندیشیده شود.

استان بوشهر یکی از نقاط هدف گردشگری در ایام نوروز است که افرادی از نقاط مختلف کشور در این ایام برخی از روزهای تعطیلات خود را در سفر به استان بوشهر سپری می‌کنند و در شهرهای مختلف این استان حضور می‌یابند.

بر اساس آمار و ارقامی که در سال‌های گذشته اعلام شده، تعداد مسافران نوروزی که به بوشهر سفر می‌کندد، چند برابر جمعیت کل استان است و به همین منظور باید تدابیری برای میزبانی شایسته از این افراد اندیشیده شود.

یکی از مسائل مهمی که برای این ایام باید برنامه‌ریزی شود، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در روزهای نوروز است؛ حجم بالای مسافران نوروزی نیازها به کالاهای اساسی را به شدت افزایش می‌دهد و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی باید متناسب با تعداد مسافران نوروزی باشد.

امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده است و این موضوع نیز مزید بر علت می‌شود که مصرف اقلام در هفته‌های نخست سال افزایش یابد.

برنامه‌ریزی و تأمین اقلام و کالاهای اساسی در استان بوشهر از هفته‌ها پیش آغاز شده و به نظر می‌رسد با این روند کمبودی برای تأمین نیازهای بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

ذخیره‌سازی برنج، شکر و گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تأمین نیازهای مردم و مسافران نوروزی در استان بوشهر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

جمال زارعی با اشاره به اینکه مشکل و کمبودی برای تأمین گندم، برنج و شکر در استان نخواهیم داشت اضافه کرد: ۱۵ هزار تن گندم در استان ذخیره داریم و ۱۴ هزار تن دیگر نیز در حال انتقال به استان است.

وی از افزایش حدود ۲ برابری تأمین آرد در استان برای این ایام خبر داد و بیان کرد: ۶ هزار کیسه آرد به میزان حدود ۲۴۰ تن ذخیره‌سازی شده است که نیازهای ما را تأمین خواهد کرد.

بوشهر میزبان میلیون‌ها گردشگر می‌شود/ لزوم ذخیره‌سازی کالای اساسی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از ذخیره سازی پنج هزار و ۵۰۰ تن برنج در این استان خبر داد و افزود: همچنین هزار و ۵۰۰ شکر در این استان ذخیره سازی شده است.

وی تاکید کرد: با این میزان ذخیره‌سازی، کمبود و مشکلی برای ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت و پاسخگوی نیازها خواهد بود.

تأمین مرغ با جوجه‌ریزی مناسب

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به جوجه‌ریزی مناسب در سطح استان بوشهر، مشکل و کمبودی برای تأمین مرغ مورد نیاز در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز نخواهیم داشت.

افشین قطبی از انجام جوجه‌ریزی به میزان یک میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه در ۵۴ واحد مرغداری استان بوشهر در بهمن‌ماه اضافه کرد: در اسفندماه نیز همین میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام می‌شود.

وی همچنین از تأمین و توزیع مرغ منجمد در استان با قیمت مصوب خبر داد و خاطرنشان کرد: با این شرایط برای تأمین و توزیع مواد پروتئینی کمبودی در سطح استان بوشهر نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: استان بوشهر به ۲۵۰۰ تا سه هزار تن مرغ در هر ماه نیاز دارد که میزان جوجه‌ریزی بیش از نیازهای استان است.

وی افزود: امسال حدود ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان بوشهر انجام شده که تا پایان سال جاری به حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

تأمین ۱۲۰ تن میوه در استان بوشهر

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر از تأمین میوه مورد نیاز استان برای ایام عید نوروز خبر داد و گفت: میوه شب عید با قیمت مصوب در استان بوشهر توزیع می‌شود.

عبدالحسین خلعتی در کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تأمین میوه شب عید در استان بوشهر اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: توزیع میوه شب عید بر اساس برنامه‌ریزی قبل از برپایی نمایشگاه بهاره آغاز می‌شود.

بوشهر میزبان میلیون‌ها گردشگر می‌شود/ لزوم ذخیره‌سازی کالای اساسی

خلعتی گفت: برنامه‌ریزی برای خرید ۴۰ تن سیب درختی و ۸۰ تن پرتقال برای عرضه در نقاط مختلف بوشهر با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فروشگاه و مراکز توزیع میوه سیب و پرتقال در نقاط مختلف ایجاد شود تا دسترسی مردم برای خرید با قیمت مصوب آسان شود.

تأمین نیازهای مردم و مسافران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و مسافران نوروزی در ایام نوروز صورت گرفته است.

علی باستین از توزیع ۳۴ قلم کالای اساسی با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصد برای تنظیم بازار خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته شاهد ره‌اندازی مکان‌های رایگان برای عرضه مستقیم کالا هستیم که این اقدام در راستای حمایت از معیشت مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مراکز توزیع میوه شب عید در نقاط مختلف استان افزود: در شهرهایی که مسافران نوروزی بیشتری حضور می‌یابند برای تأمین نان نسبت به تعیین نانوایی کشیک و افزایش سهمیه آرد اقدام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تأمین و توزیع گوشت قرمز و مرغ با قیمت مصوب خبر داد و گفت: برخورد با گرانفروشی یکی از برنامه‌های مهم در این ایام است که با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه گشت‌های مستمر انجام می‌شود.

بوشهر میزبان میلیون‌ها گردشگر می‌شود/ لزوم ذخیره‌سازی کالای اساسی

توزیع مواد پروتئینی به اندازه کافی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تأمین کالاهای اساسی در استان اظهار داشت: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون ۲۲۲ تن گوشت منجمد در استان توزیع شده و طی هفته جاری نیز توزیع ۱۷۰ تن گوشت منجمد در این استان آغاز شده است.

سید عبدالحسین موسوی فرد با اشاره به تأمین مرغ، برنج و شکر مورد نیاز در استان افزود: ۹۰۰ تن برنج توزیع شده و ۴۷۰ تن مرغ منجمد و ۲۲۳ تن شکر نیز از طریق فروشگاه‌های پروتئینی و زنجیره‌ای در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه سهمیه مرغ منجمد استان بوشهر برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۲ هزار تن با قیمت ۵۳ هزار تومان تعیین شده اضافه کرد: محدودیتی در توزیع مرغ منجمد وجود ندارد و در چند روز آینده ۵۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۵۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۵۰۰ تن گوشت منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان تا نیمه اسفند وارد استان می‌شود که بیشتر این گوشت‌های قرمز موجود در بازار گوشت‌های وارداتی برزیلی است و تلاش می‌شود گوشت منجمد داخلی هم وارد بازار شود.

وی با اشاره به فعال شدن گروه بازرسان برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی و گوشت گرم و مرغ گرم افزود: قیمت مصوب مرغ گرم ۶۳ هزار تومان، گوشت گوساله ۲۲۰ هزار تومان و برای گوشت گوسفندی ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده و با قیمت بالاتر برخورد می‌شود.

کد خبر 55541
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار