شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بزرگ بندری بوشهر در سفر رئیس جمهور
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بهره برداری از بخش دریایی پایانه مسافربری دریایی بوشهر و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه در سفر رئیس جهور به استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی و اجرا شده که شناورهای هدف این طرح با طول ۱۵۰ و عمق هفت متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده اکنون در دست احداث است که تجهیزات اصلی موردنیاز آن نیز خریداری شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر توسعه گردشگری دریایی و همچنین انتقال مسافر به مقاصد بین المللی است.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر همچنین عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه جامع بندر گناوه آغاز می‌شود.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بزرگ بندری بوشهر در سفر رئیس جمهور

شکیبی نسب افزود: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمیق منفی پنج متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول ۲ هزار و ۳۸، یکهزار و ۱۲۰، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی است که رونق اقتصاد محلی و افزایش فرصت‌های شغلی را به دنبال دارد.

کد خبر 55548
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار