جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
دامپزشکان جذب مراکز تکثیر میگوی استان بوشهر می‌شوند
بوشهر- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: فراخوان عمومی جذب و آموزش دامپزشکان جهت اشتغال در مراکز تکثیر میگو استان بوشهرصادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سیمرونی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نشست با مدیران مراکز تکثیر میگوی استان بیان داشت: این نشست در راستای بررسی مشکلات، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان فنی بهداشتی شاغل در این مراکز و همچنین مدیران مراکز قبل از آغاز فصل تکثیر، تعامل و همکاری در راستای اجرای دستورالعمل‌های دامپزشکی جهت پیشگیری از وقوع بیماری‌ها برگزار شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در بحث استقرار دامپزشکان در مراکز تکثیر از طریق نظام دامپزشکی استان و همکاری روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فراخوان عمومی جهت جذب و آموزش دامپزشکان صادر شده تا با آموزش‌های لازم از سطوح مقدماتی تا پیشرفته مسئولان فنی بهداشتی بتوانند با نظارتی دقیق در تمامی مراحل تولید از مولد تا پست لارو محصولی مطلوب را به مزارع پرورش میگوی استان تحویل دهند.

وی بیان کرد: علاوه بر مسائل بهداشتی، نظام مدیریت پرورش و الزامات بهداشتی آن نیز مورد تاکید است که آموزش‌های لازم در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به رعایت تمامی موارد قرنطینه‌ای – بهداشتی در طول دوره تکثیر و پرورش گفت: رعایت الزامات بهداشتی، نظارت و کنترل، پیشگیری، کنترل بیماری و درمان از مؤلفه‌های اصلی حوزه آبزی پروری است و در این بین پیشگیری و رعایت اصول قرنطینه از ارزان‌ترین و راحت ترین راه‌ها است که می‌تواند هزینه‌های دوره تکثیر و پرورش را تا حد زیادی کاهش داد و به یک تولید موفق و در نهایت به توسعه پایدار رسید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: مقوله آموزش و رعایت اصول بهداشتی - قرنطینه‌ای را با جدیت دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم کنترل ورود و خروج مراکز تکثیر و پرورش تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌ها و در مواقع خطر در کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری‌ها دارد و در این بین تمامی مقوله‌ها از جمله نهاده‌های تولید، پرسنل شاغل در در مراکز، وسایل نقلیه، غذا، پست لارو، تمامی ادوات باید تحت کنترل قرار گیرند و مراحل ضدعفونی در مواقع لزوم رعایت شود.

وی عنوان کرد: حضور دامپزشکان مجرب و آشنا به فرآیندهای پیشگیری و کنترلی بهداشت آبزیان در نیل به این هدف بسیار مهم است.

کد خبر 55549
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار