پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کاخ سفید: در دولت آمریکا هیچ اجماعی درباره منشأ کرونا وجود ندارد
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا به هیچ نتیجه قطعی و اجماعی درباره منشأ همه‌گیری کووید-۱۹ دست نیافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش رسانه‌ها درباره منشأ همه‌گیری کرونا، گفت که در دولت آمریکا هیچ نتیجه‌گیری قطعی و اجماعی درباره این موضوع وجود ندارد.

نشریه وال‌استریت‌ژورنال یکشنبه هفته جاری در گزارشی مدعی شد که وزارت انرژی آمریکا به این نتیجه رسیده که منشأ همه‌گیری کرونا احتمالا «نشت آزمایشگاهی چینی» بوده است. پکن این ارزیابی را رد کرده است.

کربی در نشست خبری کاخ سفید گفت: نهادهای اطلاعاتی و مابقی تشکیلات دولتی هنوز در حال کار روی این موضوع هستند. هیچ نتیجه قطعی دراین‌باره وجود نداشته و در نتیجه اینکه بخواهم از گزارش رسانه‌ها درباره نشانه‌های اولیه احتمالی درباره منشأ همه‌گیری دفاع کنم، هم برایم دشوار است و هم معتقدم که نباید چنین کاری انجام دهم.

وی افزود: رئیس جمهور فقط حقایق و مستندات را می‌خواهد و ما هنوز به مستندات دست نیافته‌ایم و هر زمان که به چنین اطلاعاتی دست یابیم، به مردم و کنگره آمریکا اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

کربی تاکید کرد: در حال حاضر در دولت آمریکا درباره منشأ دقیق انتشار کرونا، هیچ اجماعی وجود ندارد و نهادهای اطلاعاتی هم به چنین اجماعی ترسیده‌اند.

کد خبر 55551
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار