یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع فناورانه آبزیان جهاددانشگاهی آغاز شد
بوشهر- عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع فناورانه آبزیان جهاددانشگاهی با حضور وزیر جهادکشاورزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، عملیات اجرایی مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان جهاد دانشگاهی استان بوشهر با مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر صبح جمعه در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان اظهار کرد: فاز اول این مجتمع به متراژ ۱۲ هزار مترمربع در حال ساخت است و عملیات فاز دوم مجتمع با متراژ ۲۸ هزار متر مربع در شهرک زیست فناورانه دلوار امروز آغاز شد.

علی احمدی‌زاده، اعتبار مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از این اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تأمین شده است.

وی یادآور شد: از آنجا که تأمین بچه ماهی سی باس آسیایی در سال‌های اخیر از کشورهای استرالیا و تایلند صورت می‌پذیرفت، جهاد دانشگاهی استان بوشهر بر آن شد تا بر تکیه بر دانش بومی و پتانسیل‌های موجود در قالب طرح پایلوت به تولید لارو این آبزی بپردازد و طرح تجاری سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: هدف از انجام این پروژه به‌همت جهاد دانشگاهی استان بوشهر تولید سالانه پنج میلیون قطعه بچه ماهی ۲۰-۴۰ گرمی در سال است.

احمدی‌زاده ادامه داد: این طرح در دو فاز پایلوت و تجاری در استان بوشهر تعریف شده است. فاز پایلوت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است و فاز تجاری نیز امروز با تکیه بر دانش فنی کسب شده در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این طرح به‌منظور حفظ امنیت غدایی کشور، جلوگیری از خروج ارز، تولید فناوری، رفع نیاز پرورش دهندگان ماهی در قفس، جلوگیری از فشار مضاعف بر ذخایر دریایی موجود استان، ایجاد و توسعه آبزی‌پروری دریایی، بهره‌برداری از ظرفیت بلا استفاده دریا و اشتغال‌زایی تبیین شده است.

کد خبر 55693
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار