پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کمبود آرد در تنگستان نداریم/ لزوم بهبود کیفیت نان
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: در حال حاضر در شهرستان تنگستان، برای تأمین آرد مشکل خاصی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان نانواهای تنگستان ضمن بیان اینکه نانوادارها به عنوان امین مردم و شناخته شده در بین مردم هستند، اظهار داشت: اگر نانوایی‌ها تعطیل باشند یا آرد برای پخت نداشته باشند، مردم به جای مراجعه به مسئولین، بیشتر به آنها مراجعه می‌کنند، پس باید ساعات کاری خود را طوری مدیریت کنند که کارشان تعطیل نشود.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته در یک طرح همگانی، یک سامانه ملی برای توزیع و سهمیه‌بندی آرد مورد نیاز برای پخت نان خانوارها و نانواها راه‌اندازی کرد که در راستای این طرح ملی، ما در شهرستان نیز در سال گذشته سهمیه‌ی آرد را مدیریت و در همین سامانه هوشمند ساماندهی کردیم.

لطفی ادامه داد: این طرح در راستای جلوگیری از برخی انحرافات و اسراف در مصرف آرد، با یک نوع مدیریت مصرف مشخص، انجام شد که الحمدلله پس از اجرا در مناطق پایلوت و پس از ارزیابی، گفته شد که حدود سی درصد از انحرافات جلوگیری شده و در شهرستان ما نیز مشکلات این حوزه برطرف شد.

مقام عالی دولت در تنگستان یادآور شد: در گذشته بابت توزیع غلط آرد، برخی نانواها با کمبود آرد مواجه شده و چند روز تعطیل می‌شدند که اکنون این وضعیت را مشاهده نمی‌کنیم.

لزوم بهبود کیفیت نان

وی بیان کرد: نانوایی که سهمیه آرد خود را در جای دیگری توزیع می‌کند، به منزله این است که نمی‌خواهد کار کند و سهمیه آن توسط سامانه موجود کاهش میابد، با این حال نانواهایی که بهتر و بیشتر کار کرده، سهمیه آنها افزایش یافته است.

لطفی اظهار کرد: مردم نسبت به کیفیت نان برخی نانواهای موجود در شهرها و روستاهای بخش مرکزی اعتراض دارند که این موضوع ارتباطی با تأمین و توزیع آرد ندارد، نانواهایی که مشتری کمتری دارند، باید متوجه باشند که این مساله بابت کیفیت پایین پخت آنها است.

فرماندار تنگستان با یادآوری اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط برخی نانواها نیز از مشکلات برخی نانواها بود که ورود کردیم، افزود: موضوع مهم دیگر وزن نان است که باید مطابق وزن قانونی و بخشنامه‌ای باشد و نانواها حتی در صورت عدم اطلاع مردم و دستگاه‌های نظارتی هم نباید حق الناس را زیر پا بگذارند.

وی ادامه داد: نانواها باید ساعت کاری خود را طوری مدیریت کنند، که در ساعاتی که مردم بیشتر مراجعه می‌کنند، ساعت پخت آنها بوده و خدمات بیشتری به مردم برسد.

لطفی ابراز امیدواری کرد که با جابجایی چند نانوایی در سطح شهرستان، هم سرمایه‌گذار سود بیشتری کرده و هم نیاز مردم را بیشتر پاسخگو باشیم.

کد خبر 58355
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار