پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
شیوه‌های علمی برای تامین آب در استان بوشهر استفاده می‌شود
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شیوه‌های علمی برای تامین آب در استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی عصر یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی اظهار داشت: شیرین سازی هر متر مکعب آب ۱.۵ دلار و انتقال آب چهار دلار هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در بحث حکمرانی آب نیاز به یک نگاه عمیق و ناظر در کشور داریم.

وی بیان کرد: در زمینه‌های اقتصاد آب، نحوه مدیریت آب، کاهش هزینه‌ها در تأسیسات برقی، رفع خوردگی، هوشمندسازی مدیریت و توزیع، مدیریت آب‌های بدون درآمد، روش‌های نوین پایش‌های ماهواره‌ای نشت یابی، فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب و آگاه‌سازی مردم به کمک‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس و شرکت‌های دانش بنیان نیازمند هستیم.

مسئله یابی در حوزه آب

رئیس دانشگاه خلیج فارس در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه خلیج فارس با الگو گیری و پیروی از نظام ایده‌ها و نیازها فعالیت می‌کند.

محمد مدرسی با اشاره به تأسیس پژوهشکده آب در دانشگاه خلیج فارس افزود: آب دغدغه استان بوشهر و کل کشور است و ما برای حل مسئله و برون رفت از چالش‌ها، راهکار ارائه می‌کنیم، ضمن اینکه در بیشتر مواقع مسئله یابی را نیز در دستور کار داریم.

دانشگاه خلیج فارس و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار است با این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی در راستای رفع نیازها، تنگناها، چالش‌های فنی عملیاتی و زیست محیطی با در نظر گرفتن کلیه امکانات مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه با یک‌دیگر همکاری کنند.

کد خبر 58358
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار