شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
ظرفیت نخبگان در توسعه بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت نخبگان در توسعه بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارشناسان ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های آتش‌نشانی و HSE به میزبانی بندر بوشهر اظهار کرد: حضور نخبگان HSE بنادر کشور در بندر بوشهر مایه افتخار و خرسندی است که استفاده از ظرفیت این نخبگان در دستور کار جدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد: در همین زمینه بهره‌گیری از نتایج ممیزی و ارزیابی توسط کارشناسان HSE به طور جد دنبال می‌شود چراکه دستاوردهایی بسیار ارزشمند به دنبال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعریفی که از استقرار سیستم مدیریت HSE می‌شود، ارائه روشی هدفمند بر پایه استانداردهای موجود برای اطمینان از شناسایی خطرات بالفعل و بالقوه است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدامات ارزشمندی در بنادر استان بوشهر محقق شده که نتیجه آن کسب رتبه برتر بندر بوشهر در چهار سال متوالی بوده است.

وی افزود: در بحث تأمین کنندگان، با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی شرکت‌هایی با بیش از ۲ مورد سانحه مجوز آنها تعلیق شده که این رویه منجر به بکارگیری کارشناس HSE توسط شرکت‌های زیرمجموعه شده است.

شکیبی نسب نسب اظهار کرد: در تقسیم بندی سوانح بندری ۷۰ درصد آنها مربوط به عرشه اسکله و اسکله است که عمده آن مرتبط با فعالیت شرکت‌های خن کار است.

وی گفت: در بخش محیط زیست نیز اتوماسیون اداری منجر شده تا بسیاری از مکاتبات و کاغذهای رد و بدل شده در سیستم در راستای حفاظت از محیط زیست حذف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: باید همانند سامانه‌های جامع بندری، دریایی و مدیریت تردد کامیون سامانه سلامت کارکنان به عنوان بالاترین سرمایه سازمان طراحی شود تا وضعیت سلامت و استرس کارکنان در لحظه قابل مشاهده و بررسی باشد.

شکیبی نسب افزود: با هدف بهره‌وری مناسب باید عوامل کاهش ریسک و استرس کارکنان در بخش‌های مختلف به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، چرا که در نبود کاربر مفید و مؤثر مناسب انبوه تجهیزات و امکانات نیز کارایی لازم را نخواهند داشت.

وی افزود: در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاینات دوره‌ای کارکنان به شکل مستمر انجام می‌شود که ارزیابی نتایج آن برای بهبود سلامت مجموعه باید اولویت حوزه HSE باشد.

کد خبر 58359
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار