شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
دارالسادات در شهرستان دشتی تاسیس شود
بوشهر- امام جمعه دشتی با تاکید بر تاسیس دارالسادات در شهرستان دشتی گفت: دلبستگی عمیق به انقلاب، امام و رهبری از ویژگی‌های ممتاز سادات دشتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام زاهددوست جمعه‌شب در اجتماع سادات شهرستان به مناسبت عید سعید غدیر خم و با حضور آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: امام صادق (ع) در مورد اهمیت عید غدیر خم می‌فرمایند «اهمیت روز عید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان‏ و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان ستارگان است»، ‬ ایشان این روز را باعظمت‌ترین عید و بهترین روز سال تعبیر می‌کنند و می‌دانند.

وی با بیان اینکه از مهمترین و با فضلیت‌ترین کارها در عید غدیر تجلیل از سادات و فرزندان حضرت زهرا است اضافه کرد: عید غدیر، عید بزرگ شیعیان به ویژه سادات است و در این روز باید سادات را اکرام کنیم.

امام جمعه دشتی ادامه داد: سیادت یک فضیلت محسوب می‌شود، چرا که منتسب به پیامبر اکرم (ص) امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت سادات استان بوشهر متعلق به شهرستان دشتی است تاکید کرد: این برای همه ما و مردم شهرستان مایه افتخار و مباهات است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در شهرستان به تأسیس یک دارالسادات نیازمندیم که این مجموعه بتواند با ایجاد یک بانک اطلاعات دقیق به مسائل و مشکلات مختلف سادات رسیدگی کند.

وی افزود: باید با تشویق ازدواج و فراهم کردن مقدمات ازدواج سادات جوان شاهد افزایش نسل ذریه رسول خدا (ص) در جامعه باشیم.

امام جمعه دشتی ادامه داد: از ویژگی ممتاز سادات دشتی دلبستگی آنان به امام، انقلاب و رهبری عزیز انقلاب اسلامی است که این دلبستگی و اظهار ارادت را به صورت عمیق شاهد هستیم.

کد خبر 59717
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار