شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
۳۶ درصد از سمن های جوانان استان بوشهر فعال است
بوشهر- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: تنها ۱۷ سمن از ۴۷ سمن ثبت شده در حوزه‌ جوانان فعال هستند که چهار تشکل آن دارای شناسه‌ ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر جمالی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش ازدواج جوانان کارهای ارزنده ای در استان بوشهر انجام شده و طرح‌های مهمی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در همین ایام اعیاد ذی الحجه جشن‌های وصال را برای بیش از ۲۰۰ زوج در تمامی شهرستان‌ها برگزار کردیم و در بخش ارائه تسهیلات ازدواج نیز با همکاری بانک‌های عامل در شمار اولین‌های کشور هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در خصوص استفاده از فضاهای در اختیار دستگاه‌های دولتی برای برگزاری مراسم ازدواج که مصوبه کمیته سامان ازدواج است گفت: شرط استفاده از این فضاها متناسب بودن آنها برای برگزاری مراسم و نگهداری و تحویل آن بدون آسیب به این فضاها است.

وی در باره ورزش بانوان نیز خاطرنشان کرد: توسعه ورزش بانوان و آماده کردن زیرساخت‌های لازم نیز از جمله مهمترین برنامه‌های ورزشی ماست که از ابتدا برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

جمالی از رایزنی با دستگاه‌های متولی واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن است خبر داد و افزود: در این طرح خواسته‌ایم که ایجاد فضاهای ورزشی عمومی برای آینده نیز در نظر گرفته شود.

ساماندهی ورزش در شهرستان‌ها

جمالی ادامه داد: مسائل و مشکلات مختلف جامعه ورزش را هم می‌دانیم و هم از نزدیک دیده و چشیده‌ایم و همه تلاشمان حل این مشکلات و البته ساماندهی و برنامه ریزی برای کارهای اساسی و پایه‌ای است.

وی افزود: کارگروه‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف تشکیل شده و برای ساماندهی ورزش در شهرستان‌ها نیز نظارت‌ها را بیشتر کرده و به گزارش‌ها و آمار اداری اکتفا نکرده‌ایم بلکه از معتمدین محلی خواسته‌ایم در این حوزه ما را یاری کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر از اجرای طرح پیکر سنجی در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برای استعدادیابی و نگهداشت استعدادها در حال تنظیم تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان هستیم تا بر اساس پیکرسنجی و علاقه و روحیات دانش آموزان، استعدادهای هر رشته را شناسایی و نگهداری کنیم که در این صورت طی چهار تا پنج سال آینده تأثیر آن را بر رشد ورزش استان شاهد خواهیم بود.

طراحی کمپ تیم‌های ملی

وی ادامه داد: در صدد طراحی کمپ تیم‌های ملی در استان هستیم چرا که حضور تیم‌های ملی و اردوها در استان کمک می‌کند ورزشکاران استان در کنار تعالی شخصیت قهرمانی خود در بعد فنی و تکنیکی نیز در کنار ملی پوشان آموزش ببیند و این موضوع به توانمندسازی مربیان و ورزشکاران ما کمک شایانی خواهد کرد.

جمالی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها نیز جمالی اولویت دستگاه ورزش و دولت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۴ پروژه با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد داریم که در اولویت تکمیل قرار دارند.

وی بیان کرد: تعمیر و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی موضوع مهمی است که بر آن تمرکز کرده و در همین مدت کوتاه سعی کرده ایم در بخش تأمین سیستم سرمایشی سالن‌ها و اماکن برنامه ریزی کنیم چرا که بیشتر سالن‌های ما در این موضوع مشکل دارند.

سرانه ورزش استان مطلوب است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر سرانه ورزش استان را مطلوب دانست اما با اشاره به اهمیت توجه به طرح آمایش سرزمینی گفت: برای تعریف پروژه جدید نیازسنجی واقعی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از حوزه‌های مهم این دستگاه بخش جوانان است که سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن وسیع دانستن حوزه فعالیت‌های آن گفت: در حال حاضر تنها ۱۷ سمن از ۴۷ سمن ثبت شده در حوزه جوانان فعال هستند که چهار تشکل آن دارای شناسه‌ ملی بوده و انتظار داریم سمن‌ها و تشکل‌ها با پیگیری ثبت شناسه‌ ملی ضمن توانمندسازی خود، بتوانند از حمایت‌های معاونت جوانان ما نیز استفاده کنند.

کد خبر 59777
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار