شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
شبکه تولید و انتشار محتواهای مبتذل مدلینگ متلاشی شد
بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر از متلاشی شدن یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش مأموران و کارشناسان پلیس فتا استان در پایش شبانه روزی فضای مجازی و با هدف سالم سازی این فضا برای حضور خانواده‌ها بویژه فرزندان، یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: لیدر اصلی دستگیر شده این باند مجرمانه که خانمی جوان بوده است با الگوگیری از مجلات مبتذل خارجی و همکاری بیش از ۱۳ نفر با حرفه‌های مختلف نظیر عکاس، مستندساز، تدوین گر، مزون دار، طراح لباس و آرایشگر اقدام به تولید محتواهای متعدد کرده و در قبال دریافت وجوهی، محتوای تولید شده را به حدود ۱۰ نفر ادمین صفحات اینستاگرامی عرضه می کرده است.

سردار سوسنی تصریح کرد: حسب اعترافات سردسته این شبکه، تولید محتوا و فعالیت وی در قالب مدل به عنوان حرفه وی بوده و از این راه کسب درآمد می کرده و طبق درخواست برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی خصوصاً فروشندگان البسه و لوازم آرایشی، با حضور در آتلیه عکاسی و حتی در برخی موارد در محل فروشگاه یا فضای باز خاص اقدام به تولید محتوای مورد نظرشان کرده و مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صفحات منتشر کننده محتواهای این باند مجرمانه بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشته است و با هماهنگی قضائی، ضمن احضار و دستگیری اعضای این باند اعم از افرادی که در تولید یا انتشار اینترنتی محتوا در شهرستان‌های استان مشارکت داشته اند، تمامی محتواهای مجرمانه غیراخلاقی مبتذل از تارنماهای مدنظر حذف و برخی صفحات نیز مسدود شد.

سردار سوسنی افزود: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن، افزایش تلاش فراجا برای تأمین امنیت و آرامش برای حضور کاربران خصوصاً بانوان عفیف سرزمینمان در فضای مجازی و از بین بردن زمینه‌های آسیب پذیری برای قشر نوجوان و جوان ضروری است.

وی گفت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم، شناسایی و برخورد قانونی با افرادی که به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته اقدام به فعالیت مجرمانه غیراخلاقی کرده و به نحوی ترویج دهنده فرهنگ ابتذال هستند، توسط همکارانم در پلیس فتای استان به صورت ویژه و شبانه روزی در حال اجرا و پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم شریف استان درخواست داریم تا ضمن مراقبت و نظارت بر عملکرد و فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، هرگونه موارد مشکوک مجرمانه مشاهده شده را با مراجعه به سایت پلیس فتا با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 60703
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار