شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری
شهرکرد_رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های حساس می‌توانند واکسن آنفولانزا را که از دوم شهریورماه در داروخانه‌ها موجود شده، استفاده کنند.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سویه جدید کرونا در کشورهای مختلفی از دنیا گزارش شده است اما در ایران با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته تاکنون موردی از آن گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: در این استان هم بر روی نمونه‌های متعدد، آزمایش صورت گرفته و موردی دیده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به بازگشت زائران از عتبات عالیات در برخی علائمی از سرماخوردگی و شبه کرونا مشهود است.

احمدی ادامه داد: از همین رو به این افراد و همه مردم استان توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی حتماً از ماسک استفاده و فاصله استاندارد را با دیگران رعایت کنند.

وی ادامه داد: به بقیه افراد توصیه می‌شود از روبوسی، دست دادن و… خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیکی به فصل پاییز و سردی هوا خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها مراقب سرماخوردگی باشند.

احمدی بیان داشت: گروه‌های حساس و افرادی که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند می‌توانند واکسن آنفولانزا را که از دوم شهریورماه در داروخانه‌ها موجود شده، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که به محض اینکه واکسن آنفولانزای دولتی از وزارت‌خانه توزیع شد برای افرادی که بیماری مزمن دارند، سالمندان و مادران باردار دریافت و توزیع شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دریافت واکسن آنفولانزا نیازی به تجویز پزشک ندارد و می‌توانند از داروخانه دریافت کنند.

کد خبر 61780
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار