شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
سویه جدید کرونا در کشور مشاهده نشده است
شهرکرد_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خوشبختانه هنوز در کشور سویه جدید کرونا با نام پیرولا شناسایی نشده است، اما کماکان به مردم توصیه می‌شود بهداشت فردی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان خالدی فر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی پیشرفته، سرمایه‌ای و غیرمصرفی وارد استان شده است.

وی افزود: این تجهیزات شامل پنج دستگاه MRI است که نشان دهنده رشد ۵۰۰ درصدی در این خصوص دارد، سه دستگاه MRI در شهرستان‌ها و دو مورد دیگر در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: دستگاه سی تی آنژیوگرافی فوق پیشرفته، رادیوتراپی وریانس و اسپکس سی تی هستند، همچنین سی تی اسکن‌های پیشرفته در بیمارستان شهرستان‌های آیت‌الله کاشانی، اردل و لردگان نصب شده است و برنامه‌ریزی برای تجهیز بیمارستان فارسان نیز انجام شده است.

خالدی فر عنوان کرد: ده‌ها دستگاه دیگر ازجمله دستگاه‌های دیالیز، ونتیلاتور و… نیز خریداری شده است که مجموعاً بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تجهیزات در استان مستقر شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز در کشور سویه جدید کرونا با نام پیرولا شناسایی نشده است، اما کماکان به مردم توصیه می‌شود بهداشت فردی ازجمله شستن دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی و… را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر سویه‌های پیشین کرونا همچنان در جهان وجود دارد اما این بیماری در ایران از حالت اپیدمی و همه‌گیری خارج شده و به صورت تک‌گیر و اندمیک درآمده است.

خالدی فر بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا تحت رصد و مراقبت است و به محض اینکه شرایط خطرناک شد به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز بهداشت و بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری نیستند، تنها چند مورد انگشت شمار بوده که علائم شدیدی نداشتند و به صورت سرپایی درمان شدند.

کد خبر 61951
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار