جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کرونا سواد سلامت کادر آموزشی مدارس را افزایش داد
بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا علیرغم مصیبت‌ها، سواد سلامت کادر آموزشی مدارس را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد عصر دوشنبه در نشست مدیران مدارش اظهار داشت: غول و بی شاخ و دم کرونا علیرغم تمام مصیبت‌هایی که به بار آورد؛ تجربیات بسیار مفیدی هم داشت.

وی گفت: کرونا باعث افزایش سواد سلامت معلمان و کادر آموزشی شد به‌طوری که امروز معلمان و مدیران مدارس با دیدن علائم بیماری، می‌دانند چگونه باید رفتار کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در وبینار آموزشی که برای آغاز سال تحصیلی برای مدیران و معلمان برگزار شده بود، هشدار داد: امسال بیماری آنفلوانزا زودتر هرسال آغاز شده است و لازم که کادر آموزشی مدارس نسبت به دیدن علائم این بیماری در دانش‌آموزان هشیار باشند.

لزوم توجه به علائم بیماری

برجوئی‌فرد افزود: بی‌توجهی به بیماری یک دانش‌آموز ممکن است حتی یک کلاس را درگیر کند بنابراین باید با دین علائم بیماری در دانش‌آموزی به او مرخصی داده شود.

وی تأکید کرد: اگر با این سخن والدین مواجه شدید که این علائم در بچه، حساسیت است از آن‌ها بخواهید گواهی سلامت از پزشک بیاورند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بر پایگاه‌های تغذیه مدارس تأکید کرد و گفت: با رعایت شیوه‌نامه و جلوگیری از توزیع مواد غذایی ممنوعه از مسمومیت دانش‌آموزان پیشگیری کنید.

کد خبر 62048
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار