جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مردم از سفرهای غیرضروری به جنوب استان سیستان وبلوچستان پرهیز کنند
زاهدان - معاون فرماندار چابهار گفت: با تصمیم ستاد کرونا محدودیت هایی از جمله عدم تردد خودروهای غیربومی و تعطیلی تمامی مراکز تجاری در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

علیرضا میر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای تصمیمات و مصوبات قرارگاه مدیریت مقابله با کرونا کشور و دستورالعمل‌هایی که به همه استان‌ها ابلاغ شده است ستاد کرونا شهرستان چابهار محدودیت‌ها را از اول آذر اجرایی کرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار افزود: با توجه به وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز که برای هر استان و شهرستان تعریف شده است ستاد کرونا سیستان و بلوچستان مصوباتی را با توجه به وضعیت شهرستان‌ها در دستور کار قرار داده که همه موظف و مکلف به اجرای این مصوبات هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان چابهار با توجه به اینکه یکی از مقاصد گردشگری استان و حتی کشور است هر ساله جمعیت بیشماری از شهروندان را پذیرا است ولی در حال حاضر و با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده این شهرستان تعطیل است.

میر با اشاره به محدودیت‌های ورودی و خروجی شهر ادامه داد: برای تردد پلاک‌های غیربومی متعلق به افراد شاغل و دارای کسب و کار و تولیدی شهرستان به دلیل تجاری و صنعتی بودن چابهار به صورت محدود و بنا به ضرورت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی اذعان کرد: در حوزه بازار تمامی اصناف در گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و در این خصوص مردم ۸۰ درصد همکاری خوبی با گشت‌های نظارتی ما داشته‌اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار گفت: گشت‌های نظارتی ما متشکل از حوزه اصناف، صمت، شبکه بهداشت، اماکن با مدیریت و نماینده‌ای از فرمانداری است.

وی عنوان داشت: منطقه آزاد چابهار یکی از بزرگترین بازارهای تجاری استان و کشور است ولی بنا بر تصمیمات این بازار هم از ابتدای آذرماه به دلیل سلامت مردم تعطیل شده است.

میر با اشاره به تعطیلی ۲۰ صنف در حوزه‌های مختلف افزود: مردم در تعطیلی بازارهای محلی با ستاد کرونا همکاری خوبی داشتند اما برخی افراد برخلاف مقررات و مصوبات تمکین نکرده و با توجه به ضرورت تعدادی از اصناف با دستور قضائی و دادستان شهرستان پلمپ شدند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌ها و سختگیری‌ها بخاطر جان مردم است، گفت: طبق هشدارها و اطلاع رسانی‌های قبلی و تأکیدات فراوان اصنافی که خلاف قوانین، مقررات و مصوبات ستاد کرونا شهرستان اعمال کنند، مشمول این جرایم و پلمب خواهند شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار با اشاره به اوضاع و شرایط خطرناک کرونا یاد آور شد: از کلیه هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم با توجه به وضعیت فعلی تا اطلاع ثانوی از انتخاب چابهار که یک شهر آلوده و خطرناک است به عنوان مقصد سفر و تفریح پرهیز کنند تا علاوه بر حفظ سلامت جان مردم از شیوع بیماری و قطع زنجیره انسانی جلوگیری شود.

کد خبر 11878
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار