جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
۱۷۶ بیمار جدید کرونایی در سیستان وبلوچستان شناسایی شد/ فوت ۹ نفر
زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ نفر از هم استانی‌های عزیز به این بیماری مبتلا شدند و ۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند که این روند واقعاً نگران کننده است.

وی افزود: با احتساب این موارد جدید تعداد موارد قطعی آزمایشگاهی این بیماری در سیستان و بلوچستان به ۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر رسید و تعداد موارد کل فوت با نتیجه قطعی آزمایشگاهی کووید ۱۹ در استان نیز به رقم ۹۴۸ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت آداب تنفسی از قبیل استفاده از ماسک و شستن دست ها، رعایت فاصله ایمن با دیگران، مراجعه زودهنگام افراد مبتلا به مراکز غربالگری سرپائی و جداسازی آنها از دیگر افراد و مهمتر از همه، اجتناب جدی از برگزاری و حضور در دورهمی های خانوادگی به عنوان مهمترین راهکارهای شناخته شده برای کاهش احتمال ابتلاء به این بیماری منحوس است.

هاشمی شهری تصربح کرد: از ابتدای آذر ماه طرح شهید سلیمانی با هدف تشدید نظارت‌ها و اعمال محدویت ها عمومی برای کنترل بیماری و مداخلات جامعه و خانواده محور برای مدیریت و شناسایی بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

کد خبر 12174
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار