جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
اضطراب عامل ازدحام در مراکز واکسیناسیون تهران است
تهران- فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۲ هزار نفر در تهران واکسینه شده اند گفت: اضطراب، عامل ازدحام در مراکز واکسیناسیون تهران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۷۷ مرکز واکسیناسیون تهران ۱۱ مرکز خودرویی است اظهار داشت: خوشبختانه هر ۳ دانشگاه در حال افزایش این مراکز هستند و در روزهای آینده مراکز بیشتری را خواهیم داشت و فرآیند افتتاح مراکز را شاهد خواهیم بود و از چند روز اخیر مصوبه‌ای بین معاونین دانشگاه‌ها داشتیم که مقرر شد همه ی مراکز به صورت دو شیفته به فعالیت بپردازند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به علت ایجاد ازدحام در مراکز واکسیناسیون گفت: علت این ازدحام در مراکز واکسیناسیون تهران اضطراب از نرسیدن واکسن به افراد بالای ۷۰ سال، است که باید اعلام کنیم دپوی کافی تدارک دیده شده و با هماهنگی‌های لازم این دپو به شکل مکفی صورت می‌گیرد و نگرانی دوم در این است که نوع اول واکسن که در دوز اول دریافت کرده اند در دوز دوم به آن واکسن نرسند که این موضوع هم صحیح نیست و نگرانی‌ها بیهوده است و همان واکسن دوز اول به افراد تزریق خواهد شد.

زالی گفت: از شهروندان می‌خواهیم که طبق برنامه و زمانبندی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و بهترین راه برای دریافت نوبت، سامانه‌ی SALAMAT.GOV.IR است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۲ هزار نفر در تهران واکسینه شده اند افزود: از این تعداد ۳۳۶ هزار نفر دُز دوم واکسن را هم دریافت کرده اند و در روزهای آینده شاهد شتاب این آمار نیز خواهیم بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در تهران حدود ۷۷ درصد است بیان داشت: به جز جنوب تهران، در بقیه‌ی مناطق شاهد مراجعه‌ی بیشتر مبتلایان هستیم و شهر قدس، ورامین، پاکدشت و رباط کریم دارای بیشترین میزان فوتی‌ها در هفته‌ی جاری بودند.

کد خبر 27234
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار