چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان طی روزهای تعطیل ادامه دارد
زاهدان- معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف طی روزهای تعطیل و محدودیت‌های کرونایی پیش رو در مراکز تجمیعی سیستان و بلوچستان بجز روز عاشورا انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: در روز عاشورا واکسیناسیون کرونا در شهر زاهدان توسط تیم‌های سیار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مراکز غربالگری کرونا در ایام تعطیلات دهه اول محرم باز است و در شهر زاهدان مرکز سید الشهدا (ع) واقع در تقاطع میرحسینی و شهید رجایی، مرکز عرفان واقع در مهرشهر و مرکز امیر المومنین (ع) واقع در کوی کارگران نبش فلسطین ۲۷ در ۲ شیفت صبح و عصر از ساعت هفت صبح تا ۲۰ آماده پاسخگویی به مردم عزیز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: خوشبختانه برنامه واکسیناسیون کرونا روند مطلوبی دارد و هم‌اینک در حوزه زیر پوشش این دانشگاه بیش‌از ۱۸۲ هزار دز واکسن تزریق شده و پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۴۵ سال به افزون‌بر ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک واکسیناسیون جمعیت عمومی گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال، بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال و گروه‌های پرخطر و حساس مانند اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، کارکنان بانک‌ها و معلمان در حال انجام است.

طباطبایی در خصوص واکسیناسیون مادران باردار گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، امکان تزریق برای مادران باردار انجام شده، ابتدا مادران باردار به پایگاه سلامت مراجعه و پس از مراقبت و ارزیابی به مراکز واکسیناسیون کرونا معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه واکسن به تنهایی قابل پیشگیری از کرونا نیست، تصریح کرد: در کنار واکسیناسیون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب هوا در منزل و محیط کار نیز حائز اهمیت است.

کد خبر 30755
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار