پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
احداث ۷ پروژه عمرانی در حوزه سلامت شهرستان جم
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ساخت و احداث هفت پروژه بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قاسمی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار جدید جم با تشریح آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان جم اظهار داشت: وضعیت کرونا در جم در حال ثبات قرار دارد و رنگ شهرستان نیز آبی است و خوشبختانه موارد بستری نیز به‌طور میانگین پنج نفر در هفته است.

قاسمی با بیان اینکه پوشش بالای واکسیناسیون باعث شده که مرگ‌ومیر و بستری‌ها در سطح شهرستان به‌شدت کاهش پیدا کند افزود: خوشبختانه با استقبال خوب مردم ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما پوشش ۹۰ درصدی واکسیناسیون در شهرستان جم است افزود: کمترین درصد پوشش واکسیناسیون در شهرستان مربوط به حوزه شهری است که نیاز است با همکاری سایر ارگان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه به حوزه سلامت کمک شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن‌ها باشیم خاطرنشان کرد: بیشترین درصد مشارکت مردم در دهستان کوری حیاتی است که بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستاهای تحت پوشش آن واکسینه شدند.

قاسمی با تأکید بر اینکه برخی از زیرساخت‌های حوزه سلامت در جم نیازمند احداث و بهسازی است افزود: پیش‌بینی‌های لازم جهت ساخت و احداث چند پروژه بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان شده است و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی آن‌ها باشیم.

وی گفت: ساختمان پانسیون مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) ریز در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان مصوب شده است که امید است با رایزنی فرماندار در جهت تخصیص یافتن اعتبار آن، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در خصوص کد دار شدن مرکز خدمات جامع سلامت انارستان نیز انجام‌شده است که نیازمند بازنگری در طرح گسترش شبکه‌ها از سوی وزارت بهداشت است که امید است با همکاری مسئولان استانی و شهرستان این موضوع حل شود.

قاسمی از احداث ۶ خانه بهداشت روستایی در شهرستان خبر داد و افزود: خانه‌های بهداشت حرمیک، علی‌آباد و صیدی بازسازی می‌شوند و سه خانه بهداشت جدید نیز در روستاهای چم چشمه، حاجی‌آباد و جنوب جم احداث می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از راه‌اندازی آموزشگاه بهورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: مجوز احداث آموزشگاه بهورزی در جم اخذشده و پس از بهسازی ساختمان قدیم شبکه بهداشت و درمان جم، در این مکان استقرار می‌یابد و بهورزان در این مرکز تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

کد خبر 36821
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار