پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
نکات امنیتی برای خرید از سایت‌های ثبت آگهی
ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در خریدهای مجازی هشدار داد و گفت: سعی کنید خرید و فروش ‌کالاهای خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام داده و بعد از دریافت کالا پرداخت وجه را انجام دهید.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار : قبل از تماس و قرار ملاقات با فرد برای خرید کالا، ابتدا نام، شرکت سازنده و برخی اطلاعات دیگر در خصوص آن را از طریق جستجو در اینترنت به‌دست آورده و از قیمت حدودی آن نیز مطلع شوید.

این مقام انتظامی بیان کرد: قبل از انجام معامله و پرداخت هزینه، ابتدا شماره تلفن و نشانی طرف معامله را بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل کنید و سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که در شهر و محل زندگی شما واقع شده باشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: تا کالایی را از نزدیک ندیده‌اید به هیچ وجه مبلغی را برای ودیعه واریز نکنید و بعد از دریافت کالا پرداخت وجه را انجام دهید.

قاسمی ادامه داد: پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا باشد.

وی تصریح کرد: هنگام خرید کالا اطمینان حاصل کنید که سرقتی نباشد و قراردادی با احراز هویت طرفین معامله در حضور  چند شاهد منعقد شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: هیچ لینک پرداختی را از افراد، برای پرداخت وجه قبول نکنید تا اطلاعات کارت بانکی شما به سرقت نرود.

قاسمی به هموطنان هشدار داد: اگر فروشنده کالا اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی خود را ارائه کرد، ‌ دلیل بر اعتماد کردن به ایشان نیست، ممکن است اطلاعات شخص دیگری را اعلام کرده باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: این مقام انتظامی  خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

کد خبر 37775
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار