جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
۲۲ طرح ارتباطی در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود
بوشهر- مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۲۲ طرح ارتباطی به مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال در سطح استان و همزمان با دهه مبارک فجر خبرداد.

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۹ پروژه ارتباطی در سطح استان با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی سه پروژه ارتباطی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: یکی از طرح‌های افتتاحی احداث شش سایت همراه با تکنولوژی G ۲ و G ۳ و G۴ است که با طراحی و احداث مناسب توانایی تحت پوشش قرار دادن جاده‌های اصلی و روستاهای اقماری بسیاری فراهم می‌شود.

سملیان گفت: ارتقا ۱۰ سایت همراه از تکنولوژی ۲G به ۳G یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ استان در راستای توسعه دسترسی به سرویس‌های اینترنت سیار در روستاها است که با ارتقای این تعداد سایت بیش از ۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با قابلیت‌های تولید محصولات بومی و بازاریابی دیجیتال مشمول دسترسی به سرویس اینترنت شده‌اند.

توسعه پهنای باند در روستاها

مدیر کل ارتباطات استان از اجرای ۹۶ کیلومتر فیبر نوری روستایی خبر داد و بیان کرد: این طرح با هدف توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و پهنای باند در روستاهای در حال توسعه که اپراتورها جهت ارتقا تکنولوژی دارای مشکل زیرساختی بودند اجرا شده و تعداد زیادی از مراکز مخابراتی و سایت‌های تلفن همراه در طول مسیر اجرای این طرح از این سرویس بهره مند شده‌اند.

سملیان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح‌های احداث یک سایت همراه با تکنولوژی G ۲ و G ۳ در روستای آقامیر، احداث یک سایت همراه با تکنولوژی G ۲ و G ۳ در روستای درنگ و احداث یک سایت ریپیتر در روستای شاهی جانی نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند و دامنه دسترسی به خدمات روز به روز در حال گسترش است.

کد خبر 41010
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار