چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 15 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دو گام تا ۲۰۰ تایی شدن بیماران کرونایی در گیلان
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: ۴۵ بیمار نیز بهبود یافته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه روند کرونا همچنان صعودی است، افزود: عادی انگاری‌ها و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط را برای اوج گیری دوباره کرونا فراهم کرد.

وی با بیان اینکه هم در بستری‌های روزانه و مجموع بیماران بستری شاهد رشد چند برابری نسبت به روزهای ابتدای تیر ماه هستیم، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۱۹۸ نفر رسیده که در مقایسه با روز گذشته ۳۷ نفری داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۸۴ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، افزود: هم اکنون ۱۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هشت نفر از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه لاهیجان و سیاهکل بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در وضعیت نارنجی قرار دارند، اضافه کرد: با ادامه روند صعودی آمارهای کرونا باید شاهد تغییر این رنگ بندی باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه ۱۳ درصد بیماران کرونایی بستری در استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، افزود: والدین نسبت به واکسیناسیون این گروه سنی نیز اقدام کنند.

مهرابیان در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۲۷ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در استان گیلان از شهروندان خواست نسبت به تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون خود اقدام کنند.

کد خبر 48110
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار