چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
«جزیره جنوبی» به قطب گردشگری تبدیل شود/ لزوم تامین زیرساخت‌ها
گناوه- روستای جزیره جنوبی در شهرستان گناوه فرصت و قابلیت فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارد و در این راستا باید زیرساخت‌های ویژه گردشگری در این روستا فراهم شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر یکی از مهمترین شهرستان‌های گردشگر پذیر در جنوب کشور به خصوص در سال‌های اخیر است که هموطنان از سراسر کشور به این شهرستان سفر می‌کنند.

از جاذبه‌های بی نظیر این شهرستان وجود روستاهای گردشگر پذیر با چشم اندازهای جذاب و طبیعی با ظرفیت‌های بسیار برای توسعه در گردشگری و مورد توجه گردشگران است.

جزیره جنوبی یکی از روستاهای شهرستان گناوه است که در کنار خلیج فارس دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری است و ساحل زیبای این روستا علاقمندان فراوانی از نقاط مختلف کشور دارد.

در حالی که تاکنون امکانات مناسب برای حضور گردشگران در این جزیره فراهم نشده است، انتظار می‌رود مسئولان عزمی جدی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در جزیره داشته باشند.

در ایام مختلف سال به ویژه در نیمه دوم سال و ایام نوروز، افرادی از نقاط مختلف استان بوشهر و دیگر نقاط کشور برای گذران اوقات خود به این جزیره سفر می‌کنند و باید زمینه مناسب برای حضور گردشگران فراهم باشد.

جزیره جنوبی شهرستان گناوه فرصت و قابلیت فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دارد و در این راستا باید زیرساخت‌های ویژه گردشگری در این روستا فراهم شود.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزیره

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است که باید شرایط مناسب برای تقویت این بخش فراهم شود.

اسماعیل سجادی‌منش ساحل و دریا را یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از شهرها و روستاهای این استان هم‌جوار دریا هستند که فرصت خوبی را برای حضور گردشگران ایجاد کرده است.

وی از تلاش و پیگیری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستای جزیره جنوبی شهرستان گناوه خبر داد و بیان کرد: ساحل این روستا از نقاط دیدنی و زیبای ساحلی استان بوشهر است.

«جزیره جنوبی» به قطب گردشگری تبدیل شود/ لزوم تامین زیرساخت‌ها

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اظهار داشت: در بازدیدی که به همراه تعدادی از مسئولان استان از روستای جزیره جنوبی شهرستان گناوه داشتیم بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری این روستا تاکید شد.

وی افزود: با توجه به علاقه‌مندی سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ساخت مراکز و تأسیسات اقامتی و گردشگری در این روستا، ما نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کردیم.

سجادی‌منش ادامه داد: مقرر شد با ارائه درخواست سرمایه‌گذار مبنی بر ایجاد زیرساخت گردشگری در روستای جزیره جنوبی، در کمترین زمان ممکن با در نظر گرفتن ضوابط قانونی مجوز لازم صادر و با اعطای تسهیلات مرتبط با این حوزه، در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این موضوع عملیاتی شود.

توسعه امکانات جزیره جنوبی

مشاور استاندار بوشهر نیز در این زمینه با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه گردشگری نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در اشتغال‌زایی و همچنین درآمدزایی دارد که باید به صورت ویژه حمایت شود.

حجت‌الاسلام موسی کمالی بیان کرد: ما آمادگی حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری در این بخش را داریم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی گفت: هم‌چنین تلاش خواهیم کرد با رایزنی لازم و افزایش اعتبار دهیاری، شاهد تقویت طرح‌های بهسازی جزیره جنوبی باشیم.

مشاور استاندار بوشهر در مورد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره جنوبی، مقرر شد در زمینه ساحل سازی نیز با پیگیری‌های استانی و ملی لازم اعتبار مورد نیاز در این خصوص تأمین شود.

کد خبر 51698
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار