جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۷.۴ میلیون تن بار از استان بوشهر به نقاط مختلف کشور منتقل شد
بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار از مبدا این استان توسط ناوگان حمل و نقل سنگین به نقاط مختلف کشور منتقل شده است.

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل سنگین از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از سه هزار و ۳۰۵ دستگاه ناوگان باری جابجا شده است، افزود: عمده کالاهای جابجا شده از استان شامل محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی و گازی، کود، گازوئیل و سیمان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

اخترشناس تصریح کرد: ۱۵۹ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا، سه هزار و ۳۰۵ دستگاه ناوگان باری و چهار هزار و ۹۹۲ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: از ابتدای سال جاری بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

اخترشناس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

کد خبر 55357
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار