پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۳۱ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در بوشهر تشکیل شد
بوشهر- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از تشکیل ۳۱ اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سیمرونی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های گرامی را دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

سیمرونی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‌ها در قالب ۱۱ اکیپ ثابت، ۲۰ اکیپ سیار، ۹ دامپزشک، ۳۳ بازرس نظارت بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

پرهیز از خرید دام فاقد پیشینه مشخص

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

سیمرونی تأکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 60469
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار