سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
دفاع مشروع ایران از خاکش

CNN نوشت «اسرائیل زیر آتش موشک های ایران» ، اما چرا ایران این اقدام تنبیهی را انجام داد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : سفارت هر کشور در قوانین بین المللی جز خاک آن کشور محسوب می شود و هرگونه حمله به این اماکن تجاوز به خاک آن کشور به حساب می آید.حمله اخیر اسرائیل با شیطنت و کاملا تعمدانه به کنسولگری ایران در دمشق اقدامی بود ، که باید بر اساس ماده 51منشور ملل متحد، در قالب «دفاع مشروع» پاسخ داده می شد. این نوع دفاع برای پیش گیری از اقدامات بعدی خاصمانه رژیم صهیونیستی علیه ایران ضروری بود

 

شورای امنیت ملی امروز در بیانه ای اعلام کرد؛ این تصمیم کشور ایران در غیاب اقدام شورای امنیت بین الملل انجام گرفت و در این حمله صرفا تاسیسات هوایی و نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و زیر ساخت های اقتصادی و جمعیت اسرائیل مصون بودند.در این اقدام تلافی جویانه ایران، بر اساس توصیه ی کشورهای دوست؛ درجه حملات کم شده بود.

 

وزیر امور خارجه کشور امروز تاکید کرد ؛ ایران در این حمله به پایگاههای آمریکا آسیبی نرساند، اما به این کشور هشدار داده شد از مداخله در این زمینه پرهیز کند.

 

موشک های ساخت جوانان ایرانی علی رغم ضد حمله ی پایگاههای آمریکا در عراق، سوریه ، اردن و کشور های حوزه ی خلیج فارس؛ توانستند مواضع نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار دهند.رسانه های آمریکا و انگلیس این حمله ی ایران را شگفت انگیز و فراتر از انتظار خواندند. رئیس جمهور آمریکا نیز که خود را حامی اسرائیل دانست در پیامی به نتانیاهو گفت : ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. امروز شجاعت سربازان ایرانی نشان داد خون شهدا هرگز پایمال نخواهد شد.

کد خبر 62350

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار